facebook
twitter

Горещи новини

Русия пенсионира Ту-134

1970
РИА Новости

Русия спира полетите на популярните съвестки самолети Ту-134, съобщи РИА Новости.40 години Ту-134 е запазена марка на руската авиация. След серия от инциденти, броят на самолетите беше сведен до минимум. Скъпата поддръжка, високите нива на шум и разход на гориво, пък доведоха до решението този модел самолет окончателно да бъде приземен.

Последният пътнически полет бе от Новосибирск до Якутск, със 70 души на борда миналия вторник. Вчера самолетът се върна в Новосибирск, където бе дарен на Музея на авиацията.

Ключови думи:

Русия, Ту-134
28

Влез или се регистрирай за да коментираш

Още

Операцията на Турция в Северна Сирия застрашава сигурността на НАТО

14.10.2019

15914 101
Путин: Тръмп не може да нормализира отношенията на САЩ с Русия

13.10.2019

2690 23
Тръмп избра нов посланик на САЩ в Русия

11.10.2019

849 2

Коментари

ПГеоргиев

Ако може да се перефразира " самолет и добре да служи остарява и друг модел го заменя".

Произведени повече от 850 бройки от 1966 до 1984, като последната бройка излиза от Харковския завод през 1989.

78 загубени самолета, като по-малко от 10 по технически причини.

Жизненоважните системи - хидравлика, електрическа, противопожарна тройно подсигурени.

Програмата за замяната му предвижда Сухой Суперджет да заеме нишата. Други модели са 737 на Боинг, А-320 или Ан-148.

Диагностик

Сухой Суперджет да заеме нишата

 

Не бъдете толкова оптимист. В руския печат има много статии против този самолет.

protor

СССР си правеше сам самолетите и колите, ако и да бяха калпави. Путинските импортозамещенци не могат и тостер да сглобят без 80% вносни детайли. И резултатът пак е катастрофален.

ПГеоргиев

Едно време, когато се разработва Конкорд е имало много противоречиви мнения и критики, че свръхзвуковата скорост е опасна за пътниците, че шума и претоварването ще окажат отрицателен ефект върху здравето, че самолетът е нерентабилен, защото изразходва страшно много гориво и че.

Всеки нов модел има детски болести, които се отстраняват в процеса на експлоатация.

Диагностик

Прав сте, и с партиите е така... 😉

Bacho Кольо

Козякът освен , че е лъжец, много често е двуличник и лицемер.

За него инеграцията и кооперирането между западните страни и САЩ в областта на авиостроенето е връх на предприемчивостта и прагматизма.

Същото, отнесено към Русия  е показател за слабост и некадърност.

Козякът услужливо забравя, че Ербъсът се прави от 3 или 4 европейски държави, че нито една от тях самостоятелно не може да произведе  завършен продукт.  Забравя, че голяма част от титановите части на Боинга ,  най-натоварените и отговорни в конструктивно отношение ,  се произвеждат в Русия.

protor

Чугунът пропуска да спомене, че интеграция и коопериране има между дружески държави, както беше в СИВ. Но да се кооперираш с врага, който постоянно плашиш с искандери и кинжали, си е надупване от безизходица. Що не си правите суперджетовете с Иран и Северна Корея?

Iezuit
снимка на Iezuit

Козякът освен , че е лъжец, много често е двуличник и лицемер.

 

А бачольольовецът си е... бачольольовец.😁

Аладар

Решението в СССР да се правят самолети с двигатели на опашката

идва след като Хрушчов летял с френската Каравела и му направило

впечатление че в салона е много тихо.

ПГеоргиев

Точно. Характерния за 134-ката шум от двигателите, въобще не се е чувал в салона. Било е стандартно шумно. 

От друга страна, задноразположени двигатели имат недостатък. В случай на експлозия в единия, има вероятност да бъде засегнат и другия. Малка, но има.

Ace_
 

 В Ил-62 ги докарват до 4. На запад обаче се поотказват от тази схема (последно май приложена в MD-11), защото се оказва, че при разпадане на двигател на това място, си заминава опашката и самолета става неуправляем.

Аладар

Край Враца през 1978 пада наш Ту134 по неизвестни причини.

ПГеоргиев

Този, заедно с катастрофа , мисля в Унгария през 1977, са двата случая с неустановени причини за катастрофите. Но, като цяло, ги смятат за сигурни самолети.

Аладар

За врачанския пишат че военен самолет би могъл

по невнимание да е минал съвсем близо и да го 

е повредил.

Invisible

  През 87-ма Варна-Тбилиси.

  Лошо време и кацнахме в Сочи да изчакаме.

   Все пак излетяхме и към 3 сутринта ще кацаме.

   Докато каже пилотът : "Начинаем посадку" и ТУ134-ката заби нос.

  Само миг преди кацането се нивелира и затопурка по бетона.

   Пилотите бяха двама мустакати грузинци.

   Много си приличаха и не разбрах кой е Вахтанг Кикабидзе.

Justinian2
снимка на Justinian2

Ербъсът се прави от 3 или 4 европейски държави, че нито една от тях самостоятелно не може да произведе  завършен продукт.

 Повече са. И главните от тях (Франция , Германия , Кралството ) спокойно могат да си правят ( и са си правили) сами самолети. Просто в кооперация им е по-изгодно и по-евтино.

Bacho Кольо

Нещо ми се губят германски граждански самолети през последните 50 години. Френски е имало, британски май само турбовинтови.

В същото време СССР произвеждаше 5 марки за цивилно ползване. А сега Русия*   има проблем с изкарването и на три модела.

 

*за Украйна да не говорим - съсипаха едно от най-добрите КБ в света.

 

 

Justinian2
снимка на Justinian2

Дали четеш какво съм написал ? МОГАТ. Т.е. имат технологичния капацитет. Т.е. ако се захванат , индустриите им са в състояние да произведат съвременен авиолайнер. Кво искаш да кажеш за сравнение индустрията на ДНЕШНА Русия , и тези три европейски страни ?

ДpaгaнOxpидcки

турбовинтови

Това същото ли е като турбовитлови?

Bacho Кольо

👍Уместна забележка!

Iezuit
снимка на Iezuit

британски май само турбовинтови.

 

Първият граждански реактивен самолет е Комет(а) - британски...

https://en.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Comet

Данил
снимка на Данил

До 2008 г.на преден план беше конструирането и бъдещето производство на ТУ 414 с модификациите си.

Обаче тук се включва тогавашният министър на промишлеността Хрисенко,заместникът му Мантуров и назначеният за шеф на ОАК Погосян.

Погосян е бил главен конструктор на военния Сухой. Така бюрото Туполев бива отстранено,а Сухой започва да проектира граждански лайнер Суперджет. Усвоени са гигантски средства от конструкторско бюро без опит в гражданското авиостроене.

10 години до Путин пишат открити писма водещи авиоконструктори, летци,общественици. С тревога уведомяват Лидера,че Суперджет ще бъде странен и опасен самолет, че с 80% импортна комплектация  ще има огромни проблеми със сервиз, качество и надеждност.

Уви,лидерът се правеше на умряла лисица понеже идеше критика и реч за хора назначавани лично от него.

Сега страната бере горчивите плодове на връзкарските,мафиотски схеми в руската икономика и политика.

paragraph39

ДАНИЛ,

Я обясни и: като какъв субект по сделката за Ф-16 бл. 70 се явява правителството на САЩ, та води с потенциалните Купувачи ТЪРГОВСКИ преговори по чисто ТЪРГОВСКИ параметри на сделката/ Цена, Срок на доставка, Срок на плащане и траншове, Гаранции, Сервиз, Офсет, Обучение и т.н./!

Все пак, нали става въпрос за продукция/стока/ на ЧАСТНА сащска фирма/"Локхиид-Мартин"/, а и предлаганите за продан самолети са нейна собственост, а НЕ собственост на правителството на САЩ!

Или, може би, частната фирма "Локхиид-Мартин" ИЗПОЗВА/ по договореност ли?!/ правителството на САЩ, което да оказва силов политически, санкционен и друг/корупционен, може би?/ НАТИСК и "извиване на ръце" върху потенциални и реални Купувачи/чужди държави и правителства/ на продукцията на тази частна сащска фирма- с ЦЕЛ успешни/Печалба!/ за частната сащска фирма продажби на стоката ѝ!!!

А?!

Данил
снимка на Данил

Полиграф Полиграфович,

Има разлика между продажба на лук и продажба на въоръжение. Навсякъде по света оръжейните сделки стават с участието и/или разрешението на правителството. 

Тръмп,Путин,Макрон и пр.президенти лично курируют такива сделки. 

 

Данил
снимка на Данил

Очевидно по моя постинг касаещ темата даваш "заето". Затова задаващ отвличащ въпрос.

Надявам се този ликбез да ти е бил от полза.

fractal

Ние правихме цигари ТУ134 

 

редник

Добре си летяха Ту-134, но... остаряха...

Лично мнение - но спомените ми са, че наистина в салона беше тихо, също и в Ту-154, а в А-320 е като че ли по-шумно...

Justinian2
снимка на Justinian2

Това не е сериозно за Ту 134 и "по-ниския шум" от А 320. Имате бол листи в интернет със сертификатите на ИКАО за шума EPNdB. Ту 134 съответсва като епоха на Б 707... отдавна изведени в белите страни. Ето някои от съвремените авиолайнери и техните нива на шум. https://www.pointsnerd.ca/how-quiet-are-new-airpla... .Безспорните върхове в безшумното летене днес са А 380 , А 350 и В 787.

Влез или се регистрирай за да коментираш

×