facebook
twitter

Горещи новини

България е с най-много жертви на автокатастрофи в ЕС

1178
БГНЕС

България води черната статистика за смърт на пътя в ЕС. Това разкриват данните на Евростат.

Броят на смъртните случаи в пътнотранспортни произшествия в Европейския съюз през 2017 г. е около 25 000, или по 50 на 1 млн. жители. Сред фаталните случаи най-голям е делът на пасажери и шофьори на леки коли (46%), следвани от пешеходци (21%), мотоциклетисти (15%), велосипедисти (8%) и др. 

От страните членки България се нарежда на първо място по брой на жертвите на автомобилни катастрофи – 64 на 1 млн. жители (по данни от 2016 г.). Делът е почти шест пъти по-голям от страната с най-нисък – Малта (11 на 1 млн. жители, също за 2016 г.). Средният дял за ЕС е 23 фатални случая.

Делът на смъртните случаи сред пешеходци е най-висок в Румъния (37 на 1 млн.), а най-нисък в Дания (3).

Гърция има най-висок дял смъртни случаи, свързани с мотоциклетни катастрофи – 20 на 1 млн. през 2017 г. 

16

Влез или се регистрирай за да коментираш

Още

Шофьор без книжка уби 78-годишна пешеходка

11.10.2019

1082 4
96% от катастрофите в страната са заради грешка на водача

19.09.2019

606 6
Разходите за здравеопазване у нас са около средното за ЕС

06.09.2019

АНА АТАНАСОВА

281 1

Коментари

Evasion

Най-бедните, с най-износения автопарк - с най-много жертви... но да не забравяме и другите фактори, като потресаващата простотия на пътя, срещана само и единствено в България.

Шофирал съм в Малта... първите дни ми се струваше като Божие наказание по тесните улички с обратно движение, но след това усетих, че никой за никъде не бърза, не нервничи, отстъпва, не нехалства... логично Малта са с най-малко жертви на катастрофи.

PlaNed
снимка на PlaNed

Ето защо трябва да има закон за фалшивите новини!

Ако вярваме на тях, трябваше да сме на дъното на всякакви класации, а ето, тук сме първенци!

 

Аз де

Тъжна комбинация от нискоинтелигентно (да не кажа - направо малоумно) население, стари таралясници, и не на последно място - отчайваща инфраструктура. Аз лично бих поставил като основни фактори психо-ментално-интелектуалното ниво и инфраструктурата...

Скитник-1

👍

Krasimir Chenov

Някои казват , че като слушали чалга и им ставало патриотично. Можело да е кофти музика , но поне се пеело на български. Когато населението изпада в екстаз , че лирическият герой е е.ал майката на закона, чалгата се пренася и на пътя , където би трябвало фа се спазва закона за движение по пътищата. Като се намелят поредните джигити на асфалта , напопържаме няколко дена лошата инфраструктура и после пак газ - екшън!

Devil in Exile

Право пропорционално на корупцията в пътна полиция.

сталкер пустиняк

Това със старите таралясници непрекъснато се тиражира, но е без основание. Карам две 25-годишни коли, но винаги се ремонтират съвестно, гумите са нови. Съответно, проблеми с тях не съм имал никакви. 

Но пък проблеми съм имал с гъзета с чисто нови баварци и мерджани на пътя. 

Zavinagi CSKAR
снимка на Zavinagi CSKAR

...главната причина за многото катастрофи е липсата на самочувстивие при българина...

 

...тази ужасяваща липса на самочувствие при българина породена от беднотия, мизерия простащина и слагачество на всеки метър...води до търсене на поводи как да си вдигне самочувствието българина и намира тази ниша в колата която кара....и тъй като няма и пътен контрол....или по-точно има колкото да се отбие номера...тази страховита комбинация от липса на пътен контрол и неистово желание за вдигане на самочувствието чрез автомобила води до трагичната статистика описана по-горе...като прибавим и ниския коефицент на интелигентност...

Сгугню
снимка на Сгугню

Нещо статията .... първо жертвите били 50 на милион за ЕС, после пък - 23 на милион.

Сега, вярно, че първото е за 2017, а после - за 2016, ама едва ли се е удвоил броят за година време.

Johnny2965

Че автомобилите не са първа младост е ясно. Но защо девет от десет катастрофи със жертви не са причинени от фактори, свързани със стареенето на автомобила? 

Неспазване на правилата е основната причина за жертвите по пътищата. 

Доц.Трътлев

👍

торбаЛан

Вече четвърти път ми се случва да карам по магистрала с разрешена скорост, някакъв тъпанар ме изпреварва с 200 км/ч, а пред мен някаква мадама с новичка количка излиза от разклона и вдигнала-навдигнала 50 км/ч бърза да се намести пред мен в дясната лента, нищо, че от т.нар. лента за ускоряване има още поне 150 метра пред нея. Същото се случва и на околовръстното с тази разлика, че мадамата бърза да се намести в средната лента при свободна дясна. Та ако автопарка беше само от стари коли, то този проблем нямаше да го има. Най-малкото оня намаше да кара с 200. Нито пък аз със 140.

HBK

Печална статистика и още по-печална класация за страната ни. Необходим е сериозен анализ на причините.

 

Съвършенно ясно е, че комлексарщината на значителна част от популацията по Територията е една от водещите причини. Със сигурност, обаче има и много други – състоянието на пътищата, злоупотребата със алкохол и наркотици. Не съм съвсем съгласен, че „таралясниците” са водеща причина за катастрофите. А и не съм сигурен, че съвременния Български автопарк (хеле пък в София, 3-то място) е по-стар, отколкото например автопарка, в който и да е среден Европейски град. 

 

Има,обаче, друг момент – рязкото и неконтролириемо „забогатяване” (относително, разбира се) на Българина. Да си спомним, че точно такъв етап преживяа Източна Германия (ГДР-ето) непосредствено след „Обединението”. Източно-германците бяха „поощрени” с обмяна на източната към западногерманската марка в съотношение 1 : 1. Първото, което направиха собствениците на Трабанти и Вартбурзи (относително безопасни коли) бе да накупят мерцедеси и БМВ-ета (макар и втора употреба). Оказа се, че те не са съвсем безопасни за щастливите бивши собственици на социалистически возила. Поне за известен период от време статистиката бе ужасяваща и подобна на Българската. 

Лoвkия

 Първото, което направиха собствениците на Трабанти и Вартбурзи (относително безопасни коли) бе да накупят мерцедеси и БМВ-ета (макар и втора употреба). Оказа се, че те не са съвсем безопасни за щастливите бивши собственици на социалистически возила. Поне за известен период от време статистиката бе ужасяваща и подобна на Българската. 

Това, ако твърдението ти за лошата ни инфраструктура е вярно, би следвало да е вярно и като причина за немската статистика.

HBK

Това, ако твърдението ти за лошата ни инфраструктура е вярно, би следвало да е вярно и като причина за немската статистика.

 

Логично. Но невярно. Не говорим за немската статистика, а за източно-германската такава. Макар, че техните пътища със сигурност бяха по-добри от нашите, то те съвсем не бяха идентични (даже подобни) на западно-германските пътища.

 

Иначе съм съгласен, че по-опасните автопроизшевствия стават по добрите (магистрални) пътища, както и с добрите и мощни (синоним на западни) автомобили.

 

Демек, човек може да умре и от преяждане. Особенно, ако преди това е гладувал. Изводът: Дори и с богатсвото човек трябва да свиква ... постепенно.

ИвКо

Най важната причина за това положение е, че темпът на нарастване на културата на движение по пътищата изостава многократно от темпът на нарастване на броя на автомобилите.

Влез или се регистрирай за да коментираш

×