facebook
twitter

Горещи новини

ООН: България е страна с много високо ниво на човешко развитие 

Страната ни заема 52 място с резултат в списъка от 189 държави. След нас са Румъния, Турция, Черна гора
2123

Според ООН България е сред страните с много високо ниво на човешко развитие, предава БГНЕС. 

Страната ни заема 52 място с резултат 0,812 в списъка от 189 държави по Индекс на човешко развитие (Human Development Index). Това се казва в Доклада за развитие на човечеството за 2019 г., изготвен от Програмата за развитие на ООН (ПРООН) и характеризиращ човешкото развитие в света въз основа на показателите за 2018 г.

По този показател България е сред водещите балкански държави. Преди нас са само Словения (24 място), Кипър (31 място), Гърция (32 място) и Хърватия (46 място). Веднага след нас са Черна гора и Румъния, а Турция е 59. Тези три държави също влизат в групата с много високо ниво на човешко развитие. 

Сърбия оглави групата на втората категория държави по човешко развитие. Тя е едва на 63 място с показател 0,799. 

Докладът за развитие на човечеството е независим отчет на Програмата за развитие на ООН, изготвен от водещи световни учени и експерти в областта на развитието и сътрудничеството. 

С най-висок индекс на човешко развитие през 2019 г., както и през миналата, е Норвегия (0,954), следвана от Швейцария (0,946), Ирландия (0,943), Германия и Хонконг (по 0,939). 

Ключови думи:

ООН, човешко развитие
70

Влез или се регистрирай за да коментираш

Още

Либийската национална армия блокира производството на петрол

18.01.2020

4057 16
Иран приключва с отмъщението си за Солеймани

09.01.2020

7118 127
САЩ отказаха виза на иранския външен министър

07.01.2020

2921 54

Коментари

Страници

Johnny2965

Преди някой политик да е взел да се хвали с тази класация, нека му припомня, че в край на 80-те България заемаше 29 място!

Хулиган

Още 30 години ерзацдемокрация и вече ще сме настанени трайно в Третия свят...

.........................................

http://www.drago.info/

bD

Подземния искаш да кажеш, май.

Дяд Омраз

Не е била на 29 място, стига сте разпространявали лъжи!

http://hdr.undp.org/en/data

mi6osp.

Как ще е била на 29-то място след 1989г?

От 10.11.1989 във всички такива класации вървим все по-бързо и все в една посока.

Посоката е обратната на тази отпреди тази дата.

Johnny2965

Да, разпространих лъжа що се отнася до "индекс на човешкото развитие". Той се изчислява от 1990 г. Имах предвид икономическото развитие.

Дяд Омраз

A някакви данни в подкрепа на това твърдение? Как се изчислява "икономическото развитие" - и с какво точно България е била на 29 място? 

dissidentbg

Дяд Омраз, Нищо не доказваш като даваш линк към данни от 1990г.

Но ... има и по-стари данни, в които България се оценява още от 1980г.

 

Според тях и сегашните данни, България наистина е паднала надолу, особено в периода веднага след 1990г.

През 1980г България е на 36 място, а през 1985г на 34 масто в класацията. 

Дяд Омраз

Да, ще се радвам да ги видя - може ли линк? И колко са били държавите, оценявани 80 и 85 година? Като включим и тези, които тогава не са били оценявани, а сега са пред България, дали няма да се получи, че всъщност България не е падал в класациите?

Гласът

Преди някой политик да е взел да се хвали с тази класация, нека му припомня, че в край на 80-те България заемаше 29 място!

Лъжите ви са най-ефективни, когато никой не може да ги провери. Случаят не e такъв. Не знам коя точно година "България заемаше 29 място", но от следната страница ясно може да се види, че до 1990 няма данни за голяма част от света:

https://ourworldindata.org/human-development-index

 

Та ако някога България е била на 29 място то е било през 1985, когато за почти половината свят липсват данни. Първата година за която има данни за целия свят е 1990, когато БКП беше все още на власт в НРБ. Тогава България е била на 51-то място - едно място след Саудистка Арабия (и едно място преди това, което заема днес).

http://hdr.undp.org/en/data

 

При това през 1990 следните държави, които днес са пред България, изобщо не са съществували (или не е имало данни за тях):

Лихтенщайн, Андора, Оман

 

Та ако извадим тези държави от 1990 България се е придвижила с 2 места напред. Не е много, но паденеито, за което говорите, го няма.

 

Та стига сте лъгали!!!

 

Luckbox

Добре е да смоменем и още няколко държави, които йе са съществували през 80-те:

 

Литва

Латвия

Естония

Хърватска 

Словакия

Словения

 

 

Sine_metu

Пон., 09/12/2019 - 12:15 (нов)

Дяд Омраз

Не е била на 29 място, стига сте разпространявали лъжи!

http://hdr.undp.org/en/data

 

29- тото е груба лъжа. Бяхме на 27-о място

На 19 бяхме по индекса на индустриално развитие

 

А ти, дедо, си намери снайперките и покажи класацията преди 1990

Sine_metu

Пон., 09/12/2019 - 13:12 (нов)

Johnny2965

Да, разпространих лъжа що се отнася до "индекс на човешкото развитие". Той се изчислява от 1990 г. Имах предвид икономическото развитие.

 

Не си.

Просто до 1990 се казваше „Индекс на развитие на човешкия потенциал“

През 1990 се уплашиха от катастрофата на Изток, на бърза ръка намериха един пакистанец да „открие“ ИЧР и от 1993 почнаха да публикуват само него.

За лоботомия и кеф на тролетариата

 

Sine_metu

Пон., 09/12/2019 - 19:24 (нов)

Гласът

 

Та ако някога България е била на 29 място то е било през 1985...

При това през 1990 следните държави, които днес са пред България, изобщо не са съществували (или не е имало данни за тях):

Лихтенщайн, Андора, Оман

 

Искам добре да чуеш и да помниш, докато си жив.

България я имаше и преди 1990, но ако я няма след 2050, накъдето вървят нещата, ще си виновен и ти. Лично ти

Sine_metu

 

Пон., 09/12/2019 - 19:24 (нов)

 

Гласът

 

Два пъти ви правих показно с БВП, за да няма тинтири-минтири.

Вземате 27-те важни за нас държави преди 1990. Лихтенщайн, Андора и Оман ги оставяте за червени точки пред работодателя. Проследявате динамиката от 1913 до 1990.

После вземате същите 27, добавяте данните за 7-те нови на същите територии и проследявате динамиката за 34-те от 1990 до 2019.

 

Сравнявате. Плачете...

 

Дяд Омраз

29- тото е груба лъжа. Бяхме на 27-о място

На 19 бяхме по индекса на индустриално развитие

 

Очаквано Синювото мето почна да дудне лъжи и празни приказки. Ти му даваш факти, то си пили фантазиите. Накрая - космоса му крив, опс, индекса не му харесва.?

ЗИП
снимка на ЗИП

Пълната класация.

 

http://hdr.undp.org/en/content/2019-human-developm...

Антей

 

Пълен абсурд е тази класация!

 

Как е възможно ЦРУ да признава

с безпокойство, че 

 

Българите са най-бързо изчезващата нация

в света, най-скоростно умиращата

 

30% живеят под прага на бедността

80% са работещите бедни,

 

120 евро мин пенсия,

180 евро майчинство,

260 евро мин заплата,

 

с пълна деиндустриализация на страната,

разрушени заводи, предприятия, опустошени села,

 

икономика, която не мое да отлепи повече

от 3% икономически растеж,

 

пък милото ООН - да казва, че

 

"България била с много високо ниво на

човешко развитие?!"

 

Не е ли грехота, спрямо българския народ?!

 

Сега остава ООН-ето да каже че

нямаме функционална неграмотност

от 40% (!) при учениците и прочие ... фантазии.

 

От какъв зор е такава статистиката?!

 

Да докажат на ... хартия колко хубаво

живеем в "Новото време, ли?!

........................

 

 

ДpaгaнOxpидcки

Как е възможно ЦРУ да признава

с безпокойство, че

Не вярвам ЦРУ да изразява някакви емоции - "безпокойство". И защо "признава"? Българското положение някаква тайна на ЦРУ ли е?

ДpaгaнOxpидcки

От какъв зор е такава статистиката?!

 

Да докажат на ... хартия колко хубаво

живеем в "Новото време, ли?!

 

както за ЦРУ, тъй за ООН - от какъв зор ООН нещо ще измисля и доказва за България?

Антей

 

Вярваме, че в ЦРУ работят човеци, а не роботи!

 

И не вярваме - да се "радват" на това,

катастрофално положение в България.

 

А "признава" - понеже дори и те на могат да подминат

ужасяващият факт -  ... апокалипсиса български?!

 

Задай си въпроса - защо се докарахме до това положение,

 

умни българино ДраганОхридски!

..................................

 

 

Сироко Леванти

Как е възможно ЦРУ да признава

с безпокойство, че 

би ли посочил текста, в който ЦРУ показва безпокойство? 

Антей

 

По-горе сме обяснили Сироко Леванти, чети българино!

 

Но си вторият, който се безпокои,

че "ЦРУ показва безпокойство".

 

Може би искаш "ЦРУ да покзва ... радост", ли?!

 

Дайте малко по-сериозно и отговорно,

умни българино  Сироко Левенти!

..........................

 

п.с. И недей да мразиш Емил Кюлев (светла му памет!)

и да се кефиш от смъртта му,

както сам написа преди време.

 

Той едва ли е разбрал за теб и за малкия ти син,

 

когато сте искали да минете по плажната ивица,

пък охраната на хотела ви е забранила и прочие. ..

 

Бъди жив и здрав!

И щастлив!

 

✌️ 

 

Сироко Леванти

Дайте малко по-сериозно и отговорно,

умни българино  Сироко Левенти!

Гледай ти кой се намерил да говори за отговорност. Ясно те попитах: къде ЦРУ изразява безпокойство?

И ти започна като ощипана мома - "нима искаш това", "нима искаш онова".

Много е просто.

Ти каза, че ЦРУ изразява безпокойство.

Аз те помолих да посочиш текста, който съдържа тази емоция на ЦРУ.

Не можеш, разбира се.

Щото фантазираш.

Затова и държавата ти е на това дередже.

Умен българино.

Сироко Леванти

И недей да мразиш Емил Кюлев (светла му памет!)

и да се кефиш от смъртта му,

Още ми е кеф, че мутренските крадци от време на време се поизтрепваха взаимно. За да не се налага да го правя аз. Тъмна му памет на копелето. 

Антей

 

Уау, милия човек, Сироко Леванти!

 

Не се притеснявай пич, обещаваме ти,

 

при първа възможност ще питаме

тази готина дама Н.П.Херо Мустафа

 

дали ЦРУ:

 

а) .. се безпокои

от скоростно изчезващата българска нация;

 

б) .. се радва

от скоростно изчезващата българска нация;

 

в) .. изобщо не му пука

от скоростно изчезващата българска нация!

 

Хайде успокой се!

 

:) ❤️

 

geo_19

Тази класация на ООН е пунта мара (виж карикатурата на Комарницки). Правилно експерти отбелязват:

 

По словам Брайана Каплана[10], фактически, страна бессмертных с бесконечным ВВП на душу населения получила бы ИРЧП=0,666 (ниже, чем в Таджикистане и Южно-Африканской Республике), если бы её население было неграмотным и никогда не ходило в школу.

 

dissidentbg

"България е сред водещите балкански държави."

 

Преди България 4, след България 4. Точно по средата. НЕ Е водеща. 

Чичо Гошо

Водеща сред последните?

Калпазанче

В батака ни докара Великия кормчия! От десет години, все към Терминал -2  гледат младите, а дъртите към фирмите за парични преводи! Най-големите инвеститори в поддържането на живота в България са българите в чужбина...Това ако не е трагедия....

Страници

Влез или се регистрирай за да коментираш

×