facebook
twitter

Култура

Мъжкото стопанство на Греди Асса

Художникът излага колажи, асамблажи и фротажи в „Арт алея“
376
 Емил Л. Георгиев
Греди Асса, „По Дунава“

Първата изложба в столичната галерия „Арт алея“ през 2003 г. беше на Греди Асса и се наричаше „Блус“. За него блусът бе настроение и лично отношение, изразено чрез абстрактни платна в синята част от спектъра на тъгата, а за галерията - обещаващо начало. Седемнадесет години по-късно художникът се завръща на същото място със значително по-ведро настроение и 21 произведения – колажи, асамблажи и фротажи, обединени под названието „Селфи“.

Новата изложба е своеобразен автопортрет в 21 пози, чрез които Асса ни запознава своя свят, с любовта си към всеки вид образност и с отношението си към десетина прочути колеги от света на изобразителното изкуство. Последните са представени като колажи „По ...“ Хуан Миро, Синди Шърман, Ив Клайн, Робърт Раушенбърг, Анселм Кифер, Герхард Рихтер и др., а 4 произведения са посветени на Кристо и някои от емблематичните му проекти.

В един от асамблажите, наречен „Selfie в ателието“ артистът е събрал и слепил заедно обектив от стар фотоапарат със засъхнали тубички от бои. Символни фотографски принадлежности в съчетание с порцеланови фигурки и други обекти се срещат в още няколко асамблажа като „По Дунава“, „Хрътки“, „Слънчев ден“...

Далеч по-ясна представа какво представлява тази изложба дава стихотворението „Мъжко стопанство“ на голямата полска поетеса Вислава Шимборска (в превод на Иван Вълев), споделено с медиите вместо обичайния прес-релийз. То завършва така:

...ключове цяла дузина, кожа, ръкави от дрешка,
някакви дръжки за нещо, и прашка съвсем момчешка...
Да изхвърлим - попитах - част от богатството прашно?

Този, когото обичам, изгледа ме страшно.

Изложбата на Греди Асса може да се види до 8 февруари.

1

Влез или се регистрирай за да коментираш

Още

И Външно министерство е възмутено от руската изложба

27.05.2020

Обновена

2633 69
Радев парира провокациите: Русия получи писменост от България

24.05.2020

Обновена

22957 341
Завръщането на Царя на акварела

18.05.2020

ЕМИЛ ГЕОРГИЕВ

713

Коментари

мравилников

       

            През наистина далечната 1910г. един млад журналист,

      бъдещ член на Académie Goncourt,

      Roland Dorgelès, заедно с негови приятели,

      връзват на опашката  на едно магаре една четка

      и всеки път, когато му дават да яде, то размятва опашка

      и по този начин рисува с маслени бои върху платното.

 

      http://www.racontemoilhistoire.com/wp-content/uplo...

      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thu...

     

       Не съществуват свидетелства, които да удостоверяват, че това магаре

       по-късно е преподавало на студенти в Художествена академия.

 

       ?

 

Влез или се регистрирай за да коментираш

×