Медия без
политическа реклама

Младостта прескача зид и ров*

„Ромео и Жулиета“ е според настоящия прочит най-щастливата трагедия в човешката култура 

Тъкмо защото умират, Ромео и Жулиета ни завещават любовта си като идеал.
Снимки: Гергана Дамянова
Тъкмо защото умират, Ромео и Жулиета ни завещават любовта си като идеал.

Режисьор: Анастасия Събева
Участват: Койна Русева, Николай Луканов и други

Ромео и Жулиета, досущ каквито ги е описал Уилям Шекспир в едноименната си трагедия, оживяват на сцената на Младежкия театър. Това е най-новото заглавие в афиша на „Николай Бинев“, а режисьор на спектакъла е Анастасия Събева. Тъкмо такъв ефект се е стремила да постигне тя, поверявайки главните роли на 21-годишния Явор Вълканов, студент в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, и 17-годишната Кремена Деянова. Останалите актьори са също така подбрани от режисьорката, че да съответстват възрастово и като типажи на оригиналния авторов замисъл „Любовта винаги ни превръща в малки, невинни, треперещи деца, които не знаят какво да правят с ударите на сърцето и пулса, който имаме чувството, че целият свят чува как блъска кръвта в тялото ни“, разяснява Анастасия Събева. Напълно в съзвучие с крехката младост на персонажите животът им е представен така, сякаш наблюдаваме детска игра. Като малки палавници те се боричкат, въргалят се, ритат се един друг по задниците. Е, някои от тях се отдават и на по-интелектуални занимания. Ромео например свири и композира на китара, а Бенволио чете не кого да е, а самия Шекспир. Заради подобни намигвания, както и заради една освободеност, която забелязваме в поведението на героите и която ги прави по-близки до нас, оценяваме настоящата версия като различен, младежки прочит на вечната класика. 
Зловещо пророчество, че бедите и нещастията няма да пощадят тези невинни души, е организираният маскарад. Там освен младите дами и господа, знатните им родители и техните приятели присъстват и неколцина неканени гости. Във вихъра на празненството отгоре се спускат наподобяващи чучела на смъртта кукли с по две лица, които партнират на героите в танците – своеобразна „репетиция“ на предстоящите кървави дуели и гибелни сцени. Професионално с хореографията и сценичния бой се е заел Александър Манджуков. През цялото време звучи музика на живо, композирана от Добромир Кисьов. Голяма част от вокалните изпълнения са на впечатляващата ни с гласовите си данни Койна Русева, която е и важно действащо лице в постановката. В образа на мъдрия отец Лоренцо, покровителя на младите влюбени, аплодираме Стефан Мавродиев. След разтърсващата му роля в спектакъла „Аз, Фойербах“ (Младежки театър) отново го виждаме във върхова форма. Сред най-забавните ни персонажи обаче е дойката на Жулиета в темпераментното изпълнение на Августина-Калина Петкова, която е също и автор на текстовете на песните.
Следващите представления се играят на 21 ноември, както и на 3 и 18 декември.
*Цитат от Шекспир.


 

Последвайте ни и в google news бутон

Още по темата