facebook
twitter

Вие сте тук

28 постове / 0 нови
Последно съобщение
СЕГА администратор
4-годишен ремонт роди свръхопасно кръстовище в София

Скандален и опасен за живота и здравето на софиянци е резултатът от близо 4-годишния ремонт на кръстовището на бул. „Борис III” и ул. „Житница“ в столицата. Движението в участъка бе пуснато в началото на седмицата, като очакванията след похарчените милиони (договорът е за сума до 4.83 млн. лв. без ДДС) той да стане по-безопасен и удобен за пешеходците и шофьорите засега остават излъгани. Променена е схемата за преминаване по булеварда и улицата, които вече са на две нива: под бул. "Цар Борис ІІІ" минават колите, които преминават транзитно по ул. "Житница". Връзката от улицата към и от булеварда става на горното ниво чрез локални платна. Под кръстовището пък ще минава бъдещото метро.

След ремонта Столичната община е премахнала една от пешеходните пътеки и прилежащия към нея светофар за минувачи – отдясно на кръстовището по посока бул. „България“. От същата страна е и спирката на трамваите за центъра. Така на хората, които се качват или слизат от тях и искат да пресекат "Борис III" и да продължат по „Житница“, вече се налага да чакат на три светофара и да пресичат няколко пъти кръстовището, за да стигнат желаната посока. Транспортният хаос е пълен, тъй като немалка част от минувачите не се съобразяват с реорганизацията и продължават да пресичат „Борис III” в зоната на бившата пешеходна пътека, движейки се на сантиметри от чакащите автомобили.

"Пешеходната пътека е премахната по искане на КАТ, според които, ако се разчертае пешеходна пътека там, ще става конфликт със завиващите наляво от бул. "Гоце Делчев" към кв. "Княжево" автомобили. На нейно място има подлез, който още не е пуснат. Ще заработи заедно със завършването на метрото, което се очаква да се случи през пролетта на следващата година", коментираха от Столична община пред "Медиапул". На проблемния участък вчера бяха забелязани зам.-кметът по транспорта Дончо Барбалов и шефът на „Метрополитен“ Стоян Братоев, видя „Сега“. Около тях липсваха телевизионни камери и фотографи, а от „Московска“ 33 не обявиха предварително за планирано посещение - сигурен знак, че в случая не става дума за пиар събитие на общината, а че управата е забелязала огромните неразбории на кръстовището, които сътвори сама. 

След ремонта в участъка могат да се видят и други дефекти, които вече се превърнаха в запазена марка на Столичната община през последните години – недовършени детайли от градската среда, лошо проектиране и изпълнение на пътеките за незрящи, огромен брой и безразборно разположени шахти и т.н. Движението по кръстовището на „Борис III” и „Житница“ беше ограничено още от март 2016 г. заради строителството на метрото. 

 

Въпроси и отговори

Изпълнението на тротоарите беше критикувано от "Спаси София", чийто кандидат за кмет Борис Бонев се класира четвърти на изборите в неделя. Организацията пусна снимка, на която се вижда, че насред тротоара и върху линията за незрящи има електрическо табло. От Столичната община побързаха да го махнат с обяснението, че е било временно.

В социалните мрежи се появиха коментари, че тунелът по ул. "Житница" е прекалено тесен и затова автобусите от линиите на градския транспорт не минават през него, а чакат в задръстването на горното ниво. От "Московска" 33 отговориха, че тунелът е висок над 4.50 м, широк е 9 м от стена до стена и 8 м от бордюр до бордюр и не е тесен за автобусите. Те минавали отгоре, за да се прави връзка със спирките на трамваите.

 

Към статията във в. СЕГА
ловkия

 Транспортният хаос е пълен, тъй като немалка част от минувачите не се съобразяват с реорганизацията и продължават да пресичат „Борис III” в зоната на бившата пешеходна пътека, движейки се на сантиметри от чакащите автомобили.

Е да, Фандъкова е виновна и за това, че чесъните пресичат както им е удобно.

Телена мрежа, очертаваща зоните за безопасно пресичане, това заслужават 80-те %.

Michael_P

Да виновна е защото плаща на некадърни проектанти, а също и за некадърно свършена работа. Примерите са очевидни и се виждат от всеки който притежава здрав разум. Освен това парите са от бюджета.

Ураа

Гарантирано от ГЕРБ и Срамежливата крадла.

И безплатен бахур за всички гласували за нея.

?

Гарванът

?

Хулиган

?

ловkия

Днес сутринта до НДК Румен Бахов си направи интересен експеримент - оператор с камера, самият Бахов с жълта жилетка и огромна палка СТОП в ръцете, регулираше движението така, че телетата и овците да могат безпрепятствено да пресекат булеварда.

Почти никой не му обърна внимание, стадото е свикнало да пресича точно там и да не ползва чистия и осветен подлез.

Пак до НДК, когато там течеше ремонт на платната, бе направена зебра, а след ремонта премахната, заличена, дори знака махнаха.

Но стадото продължи да пресича оттам.

Властите бяха принудени да сложат огради от двете страни, за да предпазят стадото.

И какво мислите стори стадото?

Стадото започна да заобикаля оградите и продължи да пресича точно там.

???

 

K308

Вие , предполагам ще се засегнете от определението овчар , вълк явно не сте , остава някакъв представител на пернатите ......

Michael_P

Проблемът не е в стадото, а в многото фюрери.

ловkия

Вие пък със сигурност няма се засегнете от това, че ще ви нарека неграмотник.

Ace_

Предполагам, че точно там (спирката на трамваите при колоните до НДК) е имало и тепърва ще има пострадали. Стадото пресича точно на лек ляв завой, където колите нямат видимост и вече са ускорили, след като пресекли пешеходната пътека.

 

Необходимо е да се затвори пролуката покрай подлеза - включително чрез втори ред ограждение отгоре. 

Luckbox

Ако хората в този и други форуми, както и тези, които си купуват Монитор и други долнопробни парцали, бяха се поосведомили за адекватните сигнали и предложения на Спаси София по този и десетки други ключови проблеми, може би разтърсването на изборите щеше да е пълно. 
 

А не да трябва да избираме между две тотално безхаберни и некомпетентни лелки-близначки, козируващи на едни и същи кукловоди. 

tatyana1

Защо всяка промяна трябва да е за улесняване движението на автомобили за сметка на пешеходците? И трябва да са благодарни, че ги натикват да пресичат под земята, или ги качват на 5м в небето, като трасето им се удължава "само" с 200-300-400м плюс стълби?

Michael_P

И нещо повече, отвратителното в ситуацията е, че всеки по същество не политически проблем се превръща в ПОЛИТИЧЕСКИ от ловки некадърници.

Shaaban_bin_Robert
снимка на Shaaban_bin_Robert

Предлагам на следващия кмет, която и да е тя, да забрани изцяло пешеходното движение в София. Поне в центъра. Придвижването ще става изключително само с автомобили, велосипеди и електрически тротинетки. Така може да отпадне и градския транспорт, а и ще бъдат спестени стотици милиони левове.

Вишински

Мен до бяс ме докарва следното.

 

Разстояние от около 250-300 метра, от кръстовището на "Г.М Димитров" и "Драган Цанков" в посока телевизионната кула, до кръстовището на пътя за КАТ и "Драган Цанков". Възможностите за пресичане на пешеходци са следните: при "Г.М Димитров" има подлез, плюс работещ асансьор, а при КАТ - пешеходна пътека и светофар за пешеходци. Кеф ти на едното място, кеф ти на другото, като отново посочвам, че разстоянието между двете места, удобни и обособени за пресичане, е към 250-300 метра. Да, ама не - масово се пресича по средата: изчакват колите да спрат заради светофара и тръгват да се провират между тях, без да се интересуват, че бавят всички. Често пъти не успяват да си преценят добре провиранията, движението тръгва, и те се скупчват в средата на пътя. И колите са длъжни да ги пазят. Абсурдното е, че пресичайки там, овцете не печелят абсолютно нищо - те пак продължават пътя си било нагоре към подлеза, било надолу към светофара. Ако можеха да смятат, ако знаеха какво е правоъгълник, щяха да са наясно, че изминатото от тях разстояние е абсолютно еднакво, но те не разбират това.

 

Някой път ако чуете за пребит пешеходец там от анонимен извършител - аз съм бил.

Hateras
снимка на Hateras

Да принуждаваш пешеходците да пресичат три пъти вместо веднъж е престъпно тъпоумие.

А на колегите, които смятат че подлезите са Решението, пожелавам дълголетие. Да доживеят до възраст, в която дори 100 метра поврче са прекалено много. За стълби да не говорим. Пази Боже, да са в количка.

бонго-бонго
снимка на бонго-бонго

Кръстовището страда от всички недостатъци на един кампанийно завършен обект, приет с ясното съзнание , че по него има още работа. Умилително беше зам'шефът по транспорта да обяснява , че едно ел. табло чучнато по средата на пешеходната и велоалеята -"не било проблем да бъде преместено". Ами защо го премествате, едва когато от това табло става обществен въпрос? Или пък обяснението за велоалеята , завършваща в ограда - не били приключени отчуждителните процедури . Пък после я махнаха , сякаш през нощта въпросните процедури са минали.

Ама нали трябва по изборите да има видими реултати - е видяхме - хубава работа , ама гербава.

 

Бронщайн
снимка на Бронщайн

Бавно построено, скъпо и опасно. Звучи като описание на подводница или самолетоносач.

First Strike

Скъпо било. Защо не са осъдени да върнат парите? Нима точно това е било поръчано?

kaily
снимка на kaily

В цивилизованите държави властта първо оставя хората да си намерят пътя и после узаконява тоя път. Това ми го казА некой преди десетилетия в Студентски град, който тогава си беше съвсем нормален, а не парижките потайности на дрогата. С много зелени площи, които хората непрекъснато пресичаха напряко, а тогавашната власт идваше чат пат и разораваше пътеката, направена от пресичащите, вследствие на което пресичащите правеха нова до разораната.

Та тогава ме светнаха, че по-цивилизованото решение е не властта да прави напук на хората, а да се съобразява с тях. Демек, вместо да разорава, да нареди тротоарни плочки там и така да улеснява... овцете.

Ама това е елегантен подход, не ловък.

HKAndersen
снимка на HKAndersen
Потвърждавам , вярно е. Пример - Стокхолм. С допълнението че на много места "властта" дори не реди плочки , а просто оставя пътеките , отъпкани от хората. През зимата е по-практично , през лятото пак си е зелено наоколо.И не се усвояват "едни пари"...
Erato

Другаре, забравяте къде живеете. Претенциите ви големи, а личния пример се отнася за всеки друг, но не и за вас лично. Като не ви харесва София с всичките ѝ проблеми, свят широк, а и изходна виза не трябва.

И стига с тия "в цивилизованите държави...", нашата не е от тях и никога няма да стане.

ловkия

С допълнението че на много места "властта" дори не реди плочки , а просто оставя пътеките , отъпкани от хората. През зимата е по-практично , през лятото пак си е зелено наоколо.И не се усвояват "едни пари"...

Практично е, спор няма, но не и за живущите в околните блокове.

При нас от Ботевградското до всеки блок има застлана с плочки алея, но стадото си пере през калта пред блоковете, щото така спестява двайсетина метра ходене.

След това стадото старателно остъргва калта от копитата си върху чистата част на алеята, за да могат и останалите да се накалят, или пък о стъпалата на най-близкия вход, който често се оказва нашия.

Веджъж дори ошамарих един смрадлив чичка, когото бях хващал и преди да го прави, и който дори нещо ми се издърви последния път, макар че простакът беше предупрден.

бонго-бонго
снимка на бонго-бонго

Другаре, забравяте къде живеете. Претенциите ви големи, а личния пример се отнася за всеки друг, но не и за вас лично. Като не ви харесва София с всичките ѝ проблеми, свят широк, а и изходна виза не трябва.

И стига с тия "в цивилизованите държави...", нашата не е от тях и никога няма да стане.

Типичен кадър на ГЕРБ... Уникално

Mitnicharъ

Имай милост към стадото, Бахуркин - 80% от него са несретниците,  които гласуват за вас, гербавите, и без чийто вот ти би умрял от глад, прихлебателю  злокученски.

kaily
снимка на kaily

Ловки, стадото в цивилизованите държави не е стадо, щото се съобразяват с него, а не му нареждат къде да ходи.

Ти си се отучил да четеш с разбиране и това е естествена последица от непрекъснатото викане на сичко коз, независимо от това какви карти са ти в ръката.

Бронщайн
снимка на Бронщайн

Проблемът е че разбира, ама отказва да го признае. Синдром на Сухата река.