facebook
twitter

Вие сте тук

13 постове / 0 нови
Последно съобщение
Вестник СЕГА
Във Франкфурт започна нова ера в автомобилната индустрия

Автоизложението във Франкфурт е едно от най-значимите събития в автомобилната индустрия. То се провежда на всеки две години (редува се с това в Париж) и събира най-големите производители в света. Тази есен салонът, който отвори врати за медиите в понеделник, а от днес приема и посетители, е още по-специален. Той сега става домакин на някои от най-важните премиери на нови модели, някои от които ще променят разбиранията за автомобила.

Едно от най-очакваните представяния е това на първия масов електромобил на Volkswagen, с който компанията обяви началото на една цяла нова ера - тази на превозните средства с нулеви вредни емисии. Хечбекът носи името Volkswagen iD.3 и е изграден на специално разработената за електромобили платформа MEB, която е оптимизирана не само от гледна точка на задвижващите агрегати, но и за постигане на максимално пространство в салона, както и за увеличаване на пробега с едно зареждане на батериите.

Електромоторът е поставен на задната ос, а блокът акумулатори е интегриран в пода. Така е постигнат нисък център на тежестта, който в комбинация със задното задвижване и идеалното разпределение на теглото между двете оси трябва да направи ID.3 не само екологично чист, но и приятен за каране автомобил.

Като габарити ID.3 е сравним с бестселъра на марката - VW Golf, като дължината му е 4261 мм, широчината - 1809, и височината - 1552. Междуосието достига 2765 мм, което е рекорд за този клас. Хечбекът е сравнително тежък - 1719 кг, но пък има впечатляващ коефициент на въздушно съпротивление - 0,267. На борда могат да се поберат 5 пасажери, а багажникът е с обем 385 литра.

Пред водача в салона са поставени два дисплея, като единият играе ролята на приборен панел, а вторият - 10-инчов, отговаря за всички останали функции. Интерфейсът, използван при ID.3, може да разпознава гласови команди и да се свързва със смартфон. Трябва да се отбележи, че управлението на допълнителни функции става със сензори, като бутони и клавиши остават само на прозорците и на аварийните светлини.

Мощността на електромотора е 204 к.с. (150 кВт) и 310 Нм. Максималната скорост на всички версии е 160 км/ч, като те ще се различават по капацитета на батериите и съответно ще предлагат различен пробег. Базовият вариант е с 45-киловатови акумулатори и изминава до 330 км. Средният разчита на батерия с 58 кВт/ч и има пробег до 420 км, а най-мощният и най-скъп вариант има 77-киловатов акумулатор. При него пробегът е 550 км, което е повече от този Porsche Taycan.

И докато във Volkswagen се целят в масовия клас, Mercedes залага на най-луксозния си модел - S-Class, но в електрическа версия, която носи името Vision EQS. Машината засега е само концепция, но нейната поява на пазара не е толкова далеч.

Луксозният седан се задвижва от два електромотора - по един на всяка ос и батерия, вградена в пода на автомобила. Съвкупната мощност на силовия агрегат е 476 к.с., като от компанията обещават пробег от 700 км с едно зареждане. Пълненето на 80% от акумулатора ще отнема само 20 минути.

Още по-впечатляващ е дизайнът на Vision EQS. Светещата линия започва от решетката на радиатора и фаровете, като достига да задните светлина и така визуално разделя каросерията на автомобила на две части, като горната е в черен цвят и сякаш плува над сребристата отдолу.

В черната решетка на радиатора са поставени 940 (!) отделни светодиода на 188 платки, а главните фарове са триизмерни. В задната част на автомобила са интегрирани трилъчеви звездички (аналог с емблемата на Mercedes-Benz), като те се състоят от 229 светодиода.

В надпреварата на електромобилите се включва и още един - германският производител Porsche, който залага на типичния за него спортен дух. Компанията представи първия си модел на ток - купето с 4 врати Taycan, като производителите смятат, че той може да се окаже по-успешен дори от легендата 911.

В основата на Taycan е архитектурата PPE (Premium Platform Electric), предназначена за работа с електрически силови агрегати. Засега са представени само двете най-мощни модификации - Turbo и Turbo S. Първата разчита на силов агрегат с 680 к.с., а втората - на 761 к.с., като при нея въртящият момент е 1050 Нм.

В задвижващата система и на двете модификации влиза двустепенен редуктор, монтиран на задната ос. Двигателите се захранват от литиево-йонни батерии с капацитет 93,4 кВт/ч. Базовата версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди и изминава 450 км с едно зареждане, докато при Turbo S тези показатели са 2,8 секунди и 412 км. Максималната скорост е еднаква - 260 км/ч.

Porsche Taycan е първият сериен автомобил, оборудван с електрическа система с напрежение 800 волта. Батерията може да се зареди от терминал с променлив ток с мощност 11 кВт, а също и от постоянен ток до 270 кВт. Пет минути зареждане осигуряват 100 км пробег, а до 80% батерията се пълни за 22,5 минути.

Автомобилът разполага и със специална система Porsche 4D Chassis Control, при която данните от датчиците на пневматичното окачване с 3 камери и от системата за контрол на векторната тяга се обработват и анализират в реално време. Има общо 5 режима на движение - Range (икономичен), Normal, Sport, Sport Plus и Individual.

В списъка с допълнително оборудване влизат умен гласов помощник, който се активира с фразата "Hey, Porsche". Клиентът може да си поръча също завиваща задна ос, адаптивно окачване, активна аеродинамика и въглеродно-керамични спирачки. До 90% от спирането ще става с електромоторите, които ще рекуперират до 265 киловата енергия. Хидравличната спирачна система ще се задейства само в краен случай.

Към статията във в. СЕГА
lubomir

Това ще бъде бъдещето на чистия въздух в София.

Самуил Петков

lubomir

Това ще бъде бъдещето на чистия въздух в София.

Koвачки ще пусне мощности на ВЕИ RDF гориво..

Токът ще се взема и ще се карат с него еко/био/грийн/грюн коли..

Като се изхабят батериите - в Перловска! 

 

Първите стъпки са вече направени:

 

" .. превръща във така нареченото RDF гориво. Идеята е то да бъде изгаряно от „Топлофикация София“ и така .. да се намали необходимия за дружеството природен газ.

Предстои изпълнение на последния заключителен трети етап - изграждане на инсталация за комбинирано производство на енергия в София с оползотворяване на RDF отпадък.

До изграждането на инсталация в столичната топлофикация RDF ще се изгаря в циментовите заводи на „Златна Панега цимент“, „Девня цимент“ и „Холсим България"..

------------------------

 

П.П

В печките на "Факултета" почти на 100% преминаха на RDF гориво ..

Това ще бъде бъдещето на чистия въздух в София.

 

 

Nigel

Ако приемем 3 млн. автомобила в България, всеки средно с по 15хил. км пробег годишно една груба сметка показва че ще трябват не по-малко от 700 MW генериращи мощности - при положение че зареждането се разпредели равномерно през денонощието. Това разбира се не е реалистично, но ориентировъчно 1200-1500 MW като пикова мощност може да се очакват. И това ще възникне не по-рано от 25-30 години когато всички автомобили преминат изцяло на електричество. Мрежата през това време също ще се развива.

Така че спете спокойно деца, ток ще има !

Самуил Петков

Nigel

Ако приемем 3 млн. автомобила в България, всеки средно с по 15хил. км пробег годишно една груба сметка ... 

Така че спете спокойно деца, ток ще има !

Сметката вярно е много груба..

И доста неща не смята..

 

Ами автобусите?

Ами самосвалите, тировете, бордовите камиони, маршрутките, бусчетата за доставки, хладилните фургони, мотокарите из заводите и складовете, баничарките на куриерските фирми?

 

 

Ами багерите?

Колко гори един багер?

Не е ли, поне колкото 20 коли? Ами булдозерите?

Ами валяците, асфалтополагачите, трамбовките?

 

Ами тракторите?

Колко енергия потребява трактор, докато оре?

Колко енергия потребява багер с хидравличен чук, дето лумка бетон, или скали?

 

Комбайни, вършачки, паламанде трошачки?

Слампреси?

 

Ако  НЯМА производство и снабдяване с горива в страната (а то няма да има, щото няма да има сметка за малко потребители да се поддържа логистична система, както сегашната, примерно) единствената алтернатива - на ток..

 

Ами бетонпомпите? Ами бетоновозите? Ами пилотните машини .. "Касагранде" да речем..

Ами Морския Флот?

 

Има корабни двигатели и по 108 000 конски сили - повече отколкото 1000 коли ..

Колко ток , ще отива, след 25 години, към Бургас и Варна за зарядните инсталации?

Ами Дунава?

 

Колко ток ще отива, за зареждане по Дунав? 

Nigel

На първо време смятам само леките автомобили, и то използваните за лични нужди. 

Тези за служебни цели разибра се имат много повече пробег и трудно ще се заместят с електрички при сегашното технологично ниво на батериите.

За тежкия транспорт не става и дума.

Самуил Петков

Nigel

На първо време смятам само леките автомобили, и то използваните за лични нужди. 

Тези за служебни цели разибра се имат много повече пробег и трудно ще се заместят с електрички при сегашното технологично ниво на батериите.

За тежкия транспорт не става и дума.

И каква ни е целта?

Самуил Петков

От друга страна- електроенергия ще има .. зелените енергии се развиват..

Ей как в Германия са решили проблемът с трудностите при изграждане на мрежата от зарядни станции ..

 

Да припомним-ако всичко стане електро, зарядни станции трябва да има навсякъде-в градовете, в селата, покрай пътищата .. из планината, на морето ..

А силовите кабели?

Ами хиляди километри.

 

Друг вариант?

Ами мобилни системи-на дизел .. не ни трябват кабели, не ни трябват подстанции, не ни трябват тецовете на Ковачки..

 

Ето-намерих го на руски и за заинтересувах..

 

https://elektrovesti.net/66742_nemetskie-inzhenery...

 

"Берлинская компания MEenergy создала уникальную заправочную станцию, на которой могут зарядиться электромобили. На станции стоят двигатели внутреннего сгорания .. такая зарядная станция полностью автономна и не зависит от электросети."

 

https://hello-moto.com/news/v-germanii-elektromobi...

"Перед тем, как обрисовать, что придумали инженеры из стартапа ME Energy, стоит сказать, что современная установка суперчарджеров подразумевает безумно дорогую прокладку силовых кабелей, которые будут обеспечивать необходимую мощность. Если использовать более дешевые или менее сильные кабеля, батареи будут заряжаться в разы дольше, что совсем недопустимо. Плюс в некоторых регионах прокладка может вестись только подземным способом, что также увеличивает стоимость из-за земельных работ и восстановления дорожного полотна.

Так, молодые инженеры из ME Energy подошли к решению вопроса более кардинально и решили вовсе обойтись без прокладки кабелей и, соответственно, порчи городской инфраструктуры. По предложенному проекту, развертывание одной станции можно осуществить в течение пары часов.

Суть проекта в том, чтобы подвозить к месту расположения станции уже готовое к работе оборудование и просто закреплять его в положенном месте. Для этого, собственно, нужен суперчарджер и источник энергии. Таким источником выступит ДВС."

 

 

Гениално!

Дизели покрай пътищата и зареждат "Тесли".. 

Не ти трябва инфраструктура допълнителна ..

 

Ей и сайта на  берлинчаните:

http://www.meenergy.com/index.html

Verbis verbis

  Хе, хе!

Лесно е да бориш доставчиците на въглеводороди, но само по изложенията.

Ток от къде?

Най-добре да минат на коли с педали, и динамо за фаровете.

KaraKoliu

Ток от къде?

От "Брикел".

Самуил Петков

В момента електро са 0.8% от пазара.. 

"Тесла" май е втора, най-голям производител BYD ..

http://www.byd.com/en/index.html

 

Иначе в Кремъл са се нахъсали, да забраняват ДВГ .. техните тролове не се и крият за целта на това мероприятие..

"Ще бъде ударено, по петролните производители" , споделят доверчиво те ..

А най-голям производител –САЩ .. 

 

Да припомним и кои режими в света работят за налагане насилствено на електрокарна тяга..

"«Очередная глупость»:
в России намерены запретить бензин и дизель ...

МОСКВА, 3 августа 2017, 13:11 — REGNUM Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».

Правительству предложено ввести программу сокращения объемов выбросов загрязняющих веществ от автомобильного транспорта и ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах...."
-----------------------
Подробности: https://regnum.ru/news/2306698.html

" ..Премьер Дмитрий Медведев подписал постановление, по которому все российские АЗС должны быть оборудованы зарядными устройствами для электромобилей.
Купить электромобиль в России легко. У ... дилеров можно найти хоть Nissan Leaf (1,7 млн. рублей), хоть Smart fortwo electric drive (1,6 млн. рублей), хоть «китайца» BYD E6 (2,8 млн. рублей) или Tesla (от 5 млн). ..
... АВТОВАЗ, несколько лет назад трубивший на каждом углу про свою электрическую ВАЗ-1817 Ellada, тоже как-то заглох на эту тему. .. ...
... То есть приобрести электоромобиль у нас не проблема. Проблема – накопить на это мероприятие денег и запастись гигантским зарядом мазохизма на будущее.
Ведь придется мириться с ограниченным запасом хода большинства таких машин – до 200 км. В реальных условиях нашей страны он в холодное время года и темное время суток сокращается катастрофически. ... на освещение и обогрев салона в реальных городских условиях (мороз и пробки) такие машины тратят чуть ли не львиную долю заряда аккумуляторов.

Получается, что медведевское постановление явно не о людях заботится в первую очередь....  Тогда, может быть, об экологии печется премьер с министрами? Возможно. Но только если не иметь понятия об истинной экологичности электрокаров. Ведь даже немцы из фрейбургского Экологического института в своих исследованиях по заказу Министерства окружающей среды Германии убедились: бензиновые агрегаты высоких экостандартов позволяют сократить выбросы парниковых газов на 25%, в то время как электрические двигатели сокращают их лишь на 6%! По их мнению, на питание электромобилей идет энергия, большая часть которой сейчас вырабатывается путем сжигания угля и газа.
...Плюс карайне неэкологичное производство акумуляторние бат. для «экомобилей». То есть современные электромобили, в конечном счете, вреднее для экологии чем обычные машины..."
------------

Путиновата шайка , нарочно иска да има електромобили ..


Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
В 2014 те направиха вносното мито за електроколи и компоненти , от 14% на 0% ..

И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" , и за компоненти за електроколи сглобени в Русия - 0% и толкоз ..
-----------------------
"История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "
--------------------

Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..

Патилият руски народ погледна, почеса се и не рачи да купува електрокари ..

 

 

ГАМЕНЧЕТО

Предлагам като за начало да помислим за батериите на часовниците, телефоните, лаптопите и после към по енергоемките дивайси.

mi6osp.

Автомобилът на  Флинстоун е единственият екологически чист. 

 

 

Литиево-йонните батерии не се регенерират.

При милиони коли  с такива батерии това е огромен проблем.

 Замърсяване на път с големи количества  литий при верижна катастрофа го  прави неизползваем до щателно почистване, което е много трудно .

При катастрофа заредените литиеви батерии обикновено се запалват , разпръсвайки наоколо литиеви съединения, и не могат да се угасят с нищо. 

 

×