facebook
twitter

Вие сте тук

3 постове / 0 нови
Последно съобщение
Вестник СЕГА
КФН ще обсъжда "бонус-малус" само с МВР и транспортното министерство

Комисията за финансов надзор (КФН) вече е готова с алтернативи на представения в края на миналата година вариант на системата "бонус-малус" за цената на застраховката "Гражданска отговорност", съобщиха от ведомството. Засега обаче то няма да я представя пред обществото, а само пред МВР и транспортното министерство. В края на лятото проектът щял да бъде пуснат за обществено обсъждане, предаде Медиапул.
Идеята на въвеждането на системата "бонус-малус", за която у нас се говори от около 10 години, е нарушителите на пътя да плащат по-скъпа "Гражданска отговорност", а изрядните шофьори - по-евтина. В държави, в които тя е приложена, се отчита спад на пътнотранспортните произшествия и засилване на дисциплинираността на шофьорите.

За първи път реален проект за въвеждане на системата бе направен през есента на 2018 г., при предишното ръководство на КФН начело с Карина Караиванова. Предложението бе подложено на остра критика като недообмислено и бе оттеглено. Според предлаганата тогава система шофьорите и автомобилите трябваше да се разпределят в 20 класа, като базовият клас отговаря на стандартната цена на застраховката - 100%. Класовете от 1 до 7 позволяваха отстъпка (бонус) в размер от 10% до 25%, а класовете от 9 до 20 (малус) означаваха надценка от 10% до 400%.

От съобщението на КФН от сряда става ясно, че новото обществено обсъждане с "граждани, юридически лица, правителствени и неправителствени организации, застрахователи и Асоциацията на българските застрахователи, медии и други" ще започне в края на лятото тази година.

Към статията във в. СЕГА
ПероВТ

Ето каква ГО плащат в Румъния, където от 10 години има система бонус-малус и  работят успешно три български застрохователя, от които Евроинс е сред най-силните в сектора на ГО:

Тръгва се от следните равнища, към които се прилага бонус-малус -

Минимално - 271 лв (над 60 години, под 1200 куб.см.)  и 397 лева (под 30 години, 1200 куб.см)

Маскимално -  574 лева (над 60 години,  2000 - 2500 куб.см.)  836  лева (под 30 години,  2000 -2500 куб. см.) 

бонусът е 50%, а малусът – до 80%. При изчисляване на съответния процент нагоре или надолу се вземат предвид единствено и само нарушения довели до застрахователни щети, признати или доказани в съда.

Така шофьор без нарушения, довели до застрахователно събитие  (с най-голям бонус) тръгва от 136 лв и 200 лв – при крайните възрастови категории и до 1200 куб.см и стига до  287 и съответно 418 лв. при големите двигатели

С най-големия малус – от  487 и 714,6 лева  при най-малките двигатели до  1033  и  1504 лв. при най-големите

Застраховките на възрастовите категории от 30 до 60 години са почти идентични с минималната -  за шофьори над 60 години.

източник – сайта на Румънския финансов надзор (АСФ) - нивата са от март 2019 - https://asfromania.ro/informatii-publice/infografi...

В сравнение с Румъния ни готвят два пъти по-малък бонус и 5 пъти по-голям малус. При това при съседите, както и в Италия, Франция и други европейски държави, под внимание се вземат само нарушения, ДОВЕЛИ ДО ЗАСТРАХОВАТЕЛНА ЩЕТА, а не - неспазил знак стоп, говорил по телефона, карал с висока скорост. Гласят ни голяма тесла заради по-големите печалби на застрахователите.

 

dobadoba

'В сравнение с Румъния ни готвят два пъти по-малък бонус и 5 пъти по-голям малус',

НО пък поне 3 пъти повече печалба на застрахователите!

⚓️

Така и разбрах защо миналата година платих 50% отгоре върху премията за 2017г ?

Услугата същата - цената нагоре???...

 

×