Медия без
политическа реклама

Папа Франциск, Берлускони и Нуреев са сред героите на "Киномания"

02 Ноем. 2018
Папа Франциск пред камерата на Вим Вендерс.

Документални и биографични филми са сред акцентите на предстоящата "Киномания". На 24 ноември в зала 1 ще бъде показан документалният филм на Вим Вендерс "Папа Франциск: Човек на думата си", чиято световна премиера бе на фестивала в Кан. "Папа Франциск има подобно присъствие на екрана като някои от най-големите филмови звезди, с които ме е свързвала работата ми. Но при него то идва отвътре, от неговите убеждения и вяра, както и от желанието му да говори с всички нас",  споделя Вендерс, чиито най-добри игрални филми са далеч назад в миналото, но документалистиката му все още е на топ ниво. 

Ден по-рано - на 23-ти, в зала 1 е единствената прожекция на "Рудолф Нуреев: Бялата врана". Руският танцьор Олег Ивенко прави внушителен филмов дебют под режисурата на Рейф Файнс. Попаднал в Париж като част от балетната трупа на елитния театър "Киров" (съветското име на днешния Мариински театър), балетистът се чувства като у дома си, иска политическо убежище и става парижанин. Връща се в Русия едва години по-късно, когато майка му е на смъртно легло. Филмът се връща и към ранните години на големия артист - от раждането му в транссибирската железница, до младежките му години и сложната му сексуалност във време, когато Студената война разрушава всеки стремеж на съветски артист да преследва световна кариера.

Единствена прожекция на 25 ноември ще има и "Те"- новият опус на италианския майстор Паоло Сорентино ("Великата красота", "Младият папа"). Противоречивата и скандална личност на Силвио Берлускони е в центъра на филма. Действието се развива между 2006 и 2010 г., когато бившият министър-председател се разделя със съпругата си Вероника Ларио и организира безкрайни партита с млади момичета. В ролята е Тони Сервило, титуляр и във "Великата красота". 

"Киномания" показва и документалния филм на Георги Тошев "Соня Йончева. Sempre Libera". Прожекцията на 26-и в кино "Люмиер" проследява триумфалното шествие на българската оперна прима по големите световни сцени, но също и миговете на съмнения, радост и тъга в гримьорната, хотелската стая, бащината къща в Пловдив.