Quantcast
Кабинетът прие тарифата за тол таксите | СЕГА
facebook
twitter

Вие сте тук

4 постове / 0 нови
Последно съобщение
СЕГА администратор
Кабинетът прие тарифата за тол таксите

Правителството прие тарифата за тол таксите, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Става дума за таксите, които ще се събират от тежките превозни средства на база "изминато разстояние".

"Тези тарифи са окончателните, на които се спряхме след множество разговори с превозвачите след заседанията на Обществения консултативен съвет, като направихме сериозни отстъпки от първоначалния вариант на тарифи", обясни Аврамова. "Обхватът на тарифата включва 6050 км от общо 20 хил. километра републиканска пътна мрежа. За останалите 14 хил. км тежкотоварните превозни средства няма да плащат нито винетна, нито тол такса. Смятаме че това е оптималният вариант" посочи още тя.

Винетните такси за леките коли, микробусите и малките камиони остават без промяна засега.

Според решение на Народното събрание тол системата трябва да заработи най-късно до 1 март 2020 г. "Работим по нейното въвеждане, стартирахме тестове в реално време с бордови устройства, монтирани на тежкотоварни автомобили, така че да проследим действията на цялата система в техническо отношение. Очакваме  одобрение от ЕК на доклада за въвеждането на системата. Движим се в график и до първи март тол системата в България ще бъде въведена. Това е една сериозна система, която се надявам плавно и без много трусове да стартира в България, коментира тя. В момента, в който имаме 100-процентова готовност да въведем тол системата, ще докладваме и ще пристъпим към реалното й въвеждане, заяви Петя Аврамова. 

 

Новите  пътни такси, одобрени от правителството

 

 

Пътни превозни средства

Платена пътна инфраструктура

Цена на тол такса лв./км

Автомагистрала

Пътища I-ви клас

Пътища II-ри клас

 

Товарен автомобил

над 3,5 т. – до 12 т.

ЕВРО VI, EEV

0,04

0,04

0,04

ЕВРО V

0,04

0,04

0,04

ЕВРО III и IV

0,05

0,05

0,05

ЕВРО 0, I, II

0,07

0,07

0,07

 

Товарен автомобил

над 12 т. с 2 – 3 оси

ЕВРО VI, EEV

0,11

0,1

0,1

ЕВРО V

0,12

0,12

0,11

ЕВРО III и IV

0,15

0,15

0,14

ЕВРО 0, I, II

0,22

0,21

0,21

 

Товарен автомобил

над 12 т. с 4 и повече оси

ЕВРО VI, EEV

0,18

0,17

0,16

ЕВРО V

0,2

0,19

0,18

ЕВРО III и IV

0,25

0,24

0,23

ЕВРО 0, I, II

0,36

0,35

0,34

Пътни превозни средства, предназначени за превоз на пътници с повече от 8 (осем) места за сядане, без мястото на водача до 12 т.

ЕВРО VI, EEV

0,04

0,03

0,02

ЕВРО V

0,05

0,04

0,03

ЕВРО III и IV

0,06

0,05

0,04

ЕВРО 0, I, II

0,08

0,07

0,05

Пътни превозни средства, предназначени за превоз на пътници с повече от 8 (осем) места за сядане, без мястото на водача над 12 т.

ЕВРО VI, EEV

0,05

0,04

0,03

ЕВРО V

0,06

0,05

0,04

ЕВРО III и IV

0,07

0,06

0,05

ЕВРО 0, I, II

0,09

0,08

0,06

Към статията във в. СЕГА
ArcheoBG

За останалите 14 хил. км тежкотоварните превозни средства няма да плащат нито винетна, нито тол такса.

Но пък личните автомобили, които не рушат пътната инфраструктура или поне не колкото тежкотоварните презовни средства, ще си плащат винетка. Велико!!! Боко наистина е супер мекушав.

bay Dragan

Още повече тия вехти, мощни съветски зилове пренасящи дърва за огрев между селата и малките градове.

nobody2

не се разбира къв е проблема на тез кукумявки и фитоци - като са поставили устройствата за засичане, да го направят така и за леките коли - изминат път.

а не бецален - пътуваш-не пътуваш - дай кинти.

 

което всъщност е и най-справедливото в тол-системата. колкото пътуваш по скапаните пътища - толкова и плащаш.