Медия без
политическа реклама

Последно от НАП: Почти всички фирми ще имат отсрочка за касовите апарати

01 Март 2019
Илияна Кирилова

Всички търговци, независимо дали са регистрирани по ДДС или не, но които използват софтуер за управление на продажбите (СУПТО), трябва да го приведат в съответствие с новите изисквания на НАП до септември 2019 г. Дотогава те ще може да продължат да ползват старите си касови апарати. Това уточниха от НАП, след като в началото на тази седмица финансовият министър официално обяви, че ще има отсрочка от първоначалния срок - 31 март. Сега става ясно, че отсрочка се дава и на нерегистрираните по ДДС фирми, ползващи СУПТО. Те трябваше да отговорят на новите изисквания за софтуера до края на юни, но ето че и те ще имат време до края на септември.
Но търговците, регистрирани по ДДС, които работят само с касови апарати, без софтуер за управление на продажбите, все пак ще трябва да ги подменят или модифицират до края на март. Около 50 000 касови апарати от новия тип вече са инсталирани, посочиха вчера от НАП. Не е ясно още колко устройства трябва да бъдат подменени до края на март, защото се оказа, че масово фирмите ползват фискални принтери, свързани към софтуер за управление на продажбите. Именно тяхната подмяна или преработване се оказа доста по-сложно от очакванията на финансовото министерство и приходната агенция. 
В следващите 7 месеца бизнесът настоява за прецизиране и на неясни текстове от наредбата, които пречат новите изисквания към фискалните устройства да бъдат изпълнени за редица браншове и чуждестранни компании. Едно от исканията е да се изчисти определението за "софтуер за управление на продажбите", защото в момента то е прекалено общо и объркващо. Особено затруднени от неяснотите са болниците, електронните магазини, чуждестранните фирми, ползващи разработен специално за техните си нужди софтуер, признаха от НАП. Експертите на приходната агенция са в диалог с тях, увери вчера пред БНТ говорителят на НАП Росен Бъчваров.


СРОКОВЕТЕ

До 29 март 2019 г.

Собствениците на електронни магазини, стартирали дейност преди 29 декември 2018 г. и получаващи плащания в брой или с банкови карти, се регистрират в НАП чрез портала за електронни услуги на агенцията.

До 31 март  

Регистрираните по ДДС, които не ползват СУПТО, сменят или модифицират касовите си апарати, а бензиностанциите въвеждат касови бележки с данни за размера на ДДС, акциз, покупна и продажна цена на горивото. 

До 30 юни

Нерегистрираните по ДДС лица, които не ползват СУПТО, сменят или модифицират касовите апарати. Бензиностанциите въвеждат електронни системи с фискална памет.  

До 30 септември

Всички търговци, използващи СУПТО,  сменят или модифицират касовите си апарати и привеждат използвания софтуер в съответствие с новите правила.  

До 31 декември

Големите търговски вериги с Интегрирани автоматизирани системи за управление на търговската дейност (ИАСТУД) ги привеждат в съответствие с изискванията на наредбата.
 

Последвайте ни и в google news бутон