facebook
twitter

Вие сте тук

31 постове / 0 нови
Последно съобщение
Вестник СЕГА
Над 50% от колите в София ще се облагат с по-висок данък

И кметът на София Йорданка Фандъкова престъпи предизборното си обещание да не вдига местните данъци. Столичната администрация внася предложение за увеличение на данъка за по-старите и за най-мощните автомобили, както и на налога при сделки с имоти и коли. Най-голям е ръстът при сделките с имоти. Окончателното решение ще вземе общинският съвет след около месец и то ще е в сила от следващата година. Вероятно СОС ще приеме увеличението, тъй като ГЕРБ ще имат подкрепата на ВМРО и "Атака".

По отношение на екостандарта най-голям ще е ръстът на данъка за превозните средства с категория 0, Евро 1 и 2– от 1.1 на 1.4. За Евро 3 увеличението на коефициента ще е от 1 на 1.1. За Евро 4 покачването е от 0.8 на 1.0. За съвременните автомобили със стандарт Евро 5 и 6 коефициентът не се повишава.

По отношение на мощността при автомобилите до 99 конски сили промени също не се предвиждат. При коли от 100 до 147 к.с. компонентата за мощност скача от 1.1 на 1.21. От 147 до 201 к.с. се качва от 1.23 на 1.42, от 201 до 328 – от 1.6 на 1.84 и над 329 к.с. увеличението е от 2.1 на 2.42. Според изчисленията на Фандъкова собствениците на коли с малка мощност, но с нисък евростандарт ще плащат между 3 и 10 лв. повече, а на стари автомобили до 100 коня – между 7 и 40 лв. „Като 40 лв. ще е за колите с екостандарти 0,1 и 2 и за най-мощните автомобили. Справедливият принцип е най-замърсяващите да плащат най-много, а в момента това не е така. С увеличаването на данъка даваме знак на тези, които замърсяват въздуха най-много“, коментира Фандъкова.

Повишение на екоданъка няма да има за около 180 000 от по-старите автомобили, а за мощност– за 360 000 от регистрираните в столицата около 787 000 превозни средства, изчисли зам.-кметът Дончо Барбалов.

Разчетите на кметството са, че от повишения автомобилен данък ще се съберат 18 млн. лв. повече, които ще се похарчат за подобряване на градския транспорт и за възстановяване на паркове и градинки в кварталите. Фандъкова поясни, че в бюджета за догодина ще се заложат и пари за довеждащ транспорт до метростанциите в „Овча купел“, "Горна баня" и „Люлин“ след пускането на третия лъч на метрото. Както „Сега“ писа, според признания на шефа на „Метрополитен“ Стоян Братоев това може да не се случи до средата на годината.

Освен това Фандъкова предлага увеличение с 20% на налога при покупка на имот или автомобил. В момента той е 2.5% от данъчната стойност, като от „Московска“ 33 предлагат да стане 3%. От това поскъпване общината очаква да прибере още 20 млн. лв. „Годишно в София се правят около 115 000 сделки с коли и имоти, като над половината от тях са с декларирана стойност под 2000 лв. Това означава 50 лв. данък при сделки с коли“, изчисли кметът.

"Вдигането на данъка за колите е мярка за подобряване на качеството на въздуха, а върху сделките – за събиране на пари за ремонти на квартални улици. Обръщам се с молба за подкрепа към гражданите, към тези, които искат нашите деца да дишат по-чист въздух. Промените се предлагат с цел подобряване на качеството на въздуха и повече работа в кварталите“, коментира тя. Фандъкова каза още, че ще предложи половината от допълнително събраните приходи от сделките да остават в бюджета на районните кметове за ремонти.

На въпрос защо преди изборите е казвала, че ще управлява без повишаване на данъците, Фандъкова заяви, че София е длъжна да взима мерки за решаване на проблемите си, тъй като същото правели и градовете в съседните държави. „Не бихме искали точно София да е автомобилната морга на Западна Европа. Мерки се взимат във всички съседни държави, преди месец бяха въведени мащабни промени в Букурещ. Всички трябва да разберем, че трябва да се предприемат мерки, ако искаме да намалим трафика. Вие виждате, че той ежедневно се увеличава. Каквито и рингове и тунели да правим, когато колите се увеличават, това означава замърсяване на въздуха“, коментира тя.

 

БЕЗ ИНТРИГА

Шефът на "Патриоти за София" (ВМРО и "Атака") в СОС Карлос Контрера заяви пред "Сега", че групата му ще се запознае с предложенията на Фандъкова и вероятно ще ги подкрепи. "Още не съм чел доклада, но от това, което видях по медиите, се предлага принципът "Плаща този, който цапа". За съжаление, в България има голям проблем със замърсяващите автомобили. Една от мерките за подобряване на екологията е именно тази, макар да е непопулярна", коментира Контрера. Групата на "Патриоти за София" е от 5 човека, като към нея гравитира и лидерът на "Атака" Волен Сидеров, който иначе се води независим съветник. Заедно с 27-те членове на ГЕРБ те сформират мнозинство в 61-местния столичен парламент, което би могло да наложи повишаване на данъците. 

 

МАСОВО

Въпреки че преди местните избори кандидатите масово отричаха да имат такива планове, след 3 ноември все повече от спечелилите предлагат точно вдигане на данъци. Първо преизбраният кмет на Габрово Таня Христова съобщи, че ще вдигне налозите за коли и жилища, за да осигури около 1.8 млн. лв. повече. След това новият управник на Хасково Станислав Дечев обяви, че таксата за битови отпадъци трябва да се увеличи с около 16%. Последен преди Фандъкова в отбора на планиращите увеличение се включи Здравко Димитров в Пловдив. Той заяви преди дни, че такса смет в града ще нарасне със 100%. Новият курс бе нареден от премиера Бойко Борисов, който в нощта на местния вот скастри кандидатите, които обещават понижаване на ставките. По-късно и финансовият министър Владислав Горанов спусна инструкции за по-високи приходи в бюджета. 

Към статията във в. СЕГА
Stern

Кмет лъгал предизборно, а после забравил за обещанията и заричанията си. Каква изненада!

Иначе обяснението на Фандъкова е било валидно и преди месец. Ама тогава е пропуснала да го разясни.

Хулиган

Циганите много я ценят кметицата.

И тя като тях никога не лъже...

http://www.drago.info/index.php/2018/11/27/graf-ig...

 

сталкер пустиняк

Обръщам се с молба за подкрепа към гражданите, към тези, които искат нашите деца да дишат по-чист въздух.

О, отдавна се знае вашите деца, че не живеят в България, а повечето са някъде на Запад.

 

Светлоносец
снимка на Светлоносец

Трябва да увеличи данъците, синята зона, билетите за градски транспорт по 5 пъти и ще е права Фандъкова. Спечели изборите по един или друг начин, за това е в правото си да увеличава данъци и такси на всичко.

Такава е политиката на ГЕРБ, повече заеми, по високи данъци, глоби за всичко с по големи суми.

Разбира се, че е лъгала на предизборната кампания, разбора се, че е купувала ромски гласове, разбира се, че половината десница не излезе да гласува на балотажа, но е факт е че спечели Фандъкова. 
Незнам какъв трябва да си, за да се вържеш на лъжите на ГЕРБ, даже ромите ѝ вярват, вярват на 50-100лв.
НО НЕМОГА ДА РАЗБЕРА, ЗАЩО АЗ, КАТО НЕ ГЛАСУВАМ ЗА ГЕРБ, ТРЯБВА ДА ПЛАЩАМ, ЗА ГЛУПОСТА НА ТЪПАЦИТЕ ГЛАСУВАЛИ ЗА ГЕРБ.

Ей това е парадокса и проклятието на интелекта, пророка или елечентарната логика. Знаеш какво ще стане, казваш го на всички, правиш всичко възможно да не се случи, но то се случва по същия бротален начин, по който си казал, че ще стане. 

Compay
снимка на Compay
Вие сте доста наивен колега. Ако с изборите можеше да се промени нещо , щяха да ги забранят ! За десет години не разбрахте ли , че Мутрите с избори не се събарят. Само павета вършат работа - справка февруари 2013.
Светлоносец
снимка на Светлоносец

И аз така като Марк Твен си мислих за изборите, но тази година лично исках да го проверя, бях сигурен че дирекно фалшифицират изборните резултати и отидох в изборна комисия. С очите си видях, гласуват за ГЕРБ, ГЕРБ печели в секциите, вярно е гласуват 50%, плащат на малцинства, може да слагат странни химикалки, реално победителя на изборите се избора с 16% от гласоподавателите, но като абсолютна стойност ГЕРБ има повече гласове от другите партии. 

Snochti

100% на същото мнение!

Hey Joe

Спечелилата по криминален начин изборите Ромска графиня по същия начин увеличи и билетите за градския транспорт след предишните избори.

Paranormal

А за премахнати катализатори трябва да е по 350%.

скът

Обичам, когато учителки по руски се заиграват с математика..

Евро 1 и 2 - от 1,1 на 1,4 = увеличение 27%

Евро 3 - от 1,0 на 1,1 = увеличение 10%

Евро 4 - от 0,8 на 1,0 = увеличение 25%

.. и никаква разлика между дизелови и бензинови (щом като целта е по-чист въздух трябва да се отчете, че бензиновите не "цапат" така, както дизеловите със същия евро-стандарт)

mamut

а тези на пропан-бутан, или природен газ, кво нарвно с другите. Кола с евро 0 и 1 но на газ е по чиста от някои-таралясници с по-високо евро. За каталидзаторите съм съгласен , щото може да е евро 4 или 5 но без катализатор или филтър  айде  у реката.

TRIF007

Прехвърлено от друга паралелна статия

 

Фандъка търси допулнителни пари за възстановяване на паркове и градини в кварталите?

Кои паркове и градини? Тези дето застроихте ли? Ще събаряте сгради да възстановявате градинките в междублоковите пространства ли? Ще засаждате дръвчета на местото на възстановените пространства ли?

Ако ще е така вземете парите от тези които го допуснаха това престъпление. Знае се кои са.

Ако наистиха ви е грижа за колите замърсители на въздуха в столицата с увеличение на данъка няма да постигнете резултат. Хорат ще псуват, ще плащат и колите пак ще замърсяват. Ето кое ако направите като начало ще намали замърсяването от автомобилите в столицата:

* Изравняване на нормите за замърсяване на МПС до тези на западно европеиските столици.

* Спиране от движение на МПС със свалени филтри за димни частици и катализатори до отстраняване на пролема. Глоба и спиране от движение за 1година на МПС при повторно нарушение. Продажба на МПС само след преглед в КАТ и заверка, че МПС отговаря на нормите за замърсяване.

* Премахване на данъци и изграждане на инфаструктура за превозни средства само на електричество (всякакъв вид превозни средства)

* Безплатен градски транспорт в дните със завишени стойности на замърсяване

 

Съгласен напълно с колегата по - горе СКЪТ. 

И сще нещо:

Не ви искам старите заводи за барутници на VW. Нека си ги произвеждат извън БГ. Освободете от данък производител на автомобили на електричество.

Su38

TRIF007,

съгласен без последния ред.

Когато осъзнаем, че и те за адски замърсител на околната среда, ще е много късно. Щото трябва да ги зареждаш. първо. Как се произвежда ток за зареждането им? Само с перки и панели???

Второ, изхвърлени батерии. Какво съдържат, няма да питам. Как се произвеждат и най-вече, къде и защо точно там??? А съм сигурен, че точно това ще ни дадат да правим, даже май вече вождът и учителята на българския народ вече заговори за това:

"Освен за инвестиция от Хюндай, България води преговори за такава с голям корейски завод за акумулаторни батерии. Това заяви пред журналисти премиерът Бойко Борисов, който присъства на първия Каспийски икономически форум в курорта "Аваза" в Туркменистан."

TRIF007

SU38,

 

И аз се питах някои от въпросите които си засегнал.

Производството на електичество отдавна не е проблам. Въпросът е какъв източник се използва за получаването му. Перките не са ми много присърце. За някои региони са супер но за  БГ не са добър вариант. Ел. панелките са ми по - интересни. КПД-то им се повишава, надутите цени падат, монтаж/демотаж елментарен, поддръжка - никаква и са с достатачно висока степен на надеждност. Слънчеви дни в БГ достатачно за да са рентабилни. Друга възможност е комбинацията със природен газ (соларно-термични централи). Проблама е съхранението на ел. енергия. Има доста сериозни разработки и се надявам скоро и това да се реши. Но дори и да не разчитаме на възобновяемите източници има достачно по - екологични източници за производство на ел. енергия в сравнение с енергията получена от ДВГ в автомобилите.

Литиевите батерии на ел. автомобилите не се изхвърлят а преработват. Има технологии и за това. Литея се използва многократно за производството на нови батерии. Ако питаш защо точно в Китай се произвеждат най - много батерии отговора е: От чисто икономическа гледна точка. И iPhone се произвежда там по същата причина.

Ако за някои електромобила в момента е вид екзотика смело казвам че греши. Това не е утре а нашето ранно утро. TESLA направи пробива и връщане назад няма! Колкото по - бързо се приспособим към тази реалност,  толкова по - добре. Да напомня само:  Каменната ера не е свършила защото са свършили камъните на Земята.

mi6osp.

Засега няма икономически изгоден метод за преработка/рециклиране на литий-йон батерии.

 

F1

Екологията е голям балон от  голяма дъфка. И служи главно за крадене на пари. Главният проблем на София не са старите таралясници. Гербавите искат пари, пари , пак пари, много мари. 

Тренд Петков

че е проблем да обещаваш нещо,а после да го нарушаваш е въпрос и на морал.тези проблеми си бяха и преди изборите..сиреч, лъжем си без срам че сме се загрижи нещо...ще се напънат да съдерат още нещо от преобладаващото мнозинство бедняци...щото ако не бяха такива ще карат ли барутарници, а после с фантастично безгрижие ще ги профукат за безполезни, безсмислени проекти...пак от грижа за обраните

бонго-бонго
снимка на бонго-бонго

По отношение на екостандарта най-голям ще е ръстът на данъка за превозните средства с категория 0, Евро 1 и 2– от 1.1 на 1.4. За Евро 3 увеличението на коефициента ще е от 1 на 1.1. За Евро 4 покачването е от 0.8 на 1.0.

Това го подкрепям, за разлика от напъните за вдигане на данъка върху сделки с автомобили и имоти.

Gautama
снимка на Gautama

Нека да вдигнат и данъка върху сделките с автомобили, но първо да разкарат нотариусите от тая сладка дейност.  Освен това да не искат от хората сами да осигуряват удостоверения за застрахователна стойност ( с цени от 20 до 60 лв.), а държавата сама да си определя базата за данъка. Така на хората ще бъдат спестени пари, част от които ще могат да бъдат взети под форма на завишен данък.

 

Biberkov

... който папа - цапа, батка ...

 

А който цапа - плаща. 

Когато бях млад, ляв и глупав се радвах как първата ми стара кола ми излиза евтино на данъци и такси.

Сега когато съм вече само стар и глупав съм напълно наясно, че не трябва да има стимули да си оставаш ляв, да цапаш и да не си плащаш.

МиТу

Вдигаме данъци за да намалим замърсяването от горене на петролни продукти, а в същото време ще горим боклук в ТЕЦовете? Има логика, има.

bay Dragan

Това е за леките МПС-та.

Ами за тежките кво праим?

дядо Илия

Никой не може да ме убеди, че тези 40млн лв, които ще се съберат от повишаването на този данък ще очистят въздуха на София! И как ще стане очистването? Ако само тази сума е проблема, да я отпусне бюджета - това е съвсем лесно. А това, че колите ни са замърсяващи е видно - защо западняците си продават колите след 5-6 години - защото смяната на катализаторите е 2500 лв и отгоре, а ние тук ги изтърбушваме и "пей сърце". А техническите прегледи са камуфлаж, особено по отношение на вредните емисии - никой не ги проверява. Но май нещата постепенно идват към нормалния си режим - след десетина години "ще се оправим".

Evasion

Глуповатите герберси калинки не се научиха, че проблеми не се решават със забрани, оскъпяване и т-н. елементарни, тъпи мерки. Като иска по-чист въздух, който вече 10 години не е в състояние да очисти, циганската кметица да предложи мерки за оптимизиране на трафика. Ама нА - няма... Крусев Великия какво направи по темата? Нали беше голямата надежда? Освен това - ще забрани ли на СО номерата да влизат в София? Сутрин, в задръстванията колите с номера РК, КН, ВР и СО са повече от тези със С, СА и СВ.

Mrx

Как се връзват тези 2 изричения:

 

По отношение на мощността при автомобилите до 99 конски сили промени също не се предвиждат.

и

Според изчисленията на Фандъкова собствениците на коли с малка мощност, но с нисък евростандарт ще плащат между 3 и 10 лв. повече, а на стари автомобили до 100 коня – между 7 и 40 лв. „

 

  Аз като химик така не мога да разбера, как ще се подобри качеството на въздуха, като се вдигне данъка. Това води само до намаляване на количеството в джоба ни и няма никакво отношение към качеството на въздуха. Тези хитрувания с вдигане на данъците уж за добро вече са ни дошли до гушата. Не пише нищо за хибридните (каквиато аз имам)  и електрическите коли. 

Solace

Винетна такса за автомобили с номера, различни от С, СА и СВ кога ще има? Не може някой си РР, населил се под наем в блок А да плаща налог като за РР, а същевременно да ползва градинката в СВ за паркинг. Щото в РР ще плаща 30 лева, а тук 100 (примерно), нали?

Не може най-замърсените с ФПЧ квартали да са тези, в които отоплението е с пелети, дърва, въглища (и доста по-екзотичните гуми, парцали и т.н. в кварталите, в които фандъка печели много гласове), а да обвиняваш ползвателите на МПС за мръсния въздух. 

А да сте забелязали, че с плащания пак ще са натоварени бледоликите?

И те така. А другия път пак да ни я изберете тая грация, че много ни кефи как "управлява" града ни...

 

Hey Joe

Най-много се лъже преди избори, по време на война и след лов.,-Ото фон Бисмарк

https://bultimes.com/wp-content/uploads/2019/11/%D...

Константин Матеев

Ама тези планове за светлото бъдеще се споделят преди избори, не след тях! Не че съм гласувал и то точно за Фандъкова, но се страхувам, че тези допълнителни пари пак ще отидат на вятъра или в нечии бездънни джобове. Пред време районният кмет на Лозенец рече и отсече - Въвеждаме зелена зона и асфалтираме всички тротоари, но от това се случи само първото, като се набиха един колци на всеки метър, а сега за да се направят тротоари, трябва да се махнат първо те, после да се слага настилка и после пак колци и то нови. Та питам аз г-жа Фандъкова защо ще ми бърка в джоба, за да плаща за тази двойна и тройна работа?  

dobadoba

Честито на Столичани, скоро и по Провинцията.

Тази година 50%, догодина - 100%, няма прошка !

Иначе чичко Бойко и Фандъкова се кълняха, че няма да вдигат данъците.

⚓️

Писах преди кметските избори, че Учителката ще я 'изпържат'.

Гледам сама си пали огъня.

Каубой
снимка на Каубой

Да припомя! При билетче от почти 1 Едно Евро другарката каза - ПОЛИТИЧЕСКО РЕШЕНИЕ. След като не получи КрастаВ картон, кво очаквате? Дигй данъците, убий раята!

×