facebook
twitter

Вие сте тук

5 постове / 0 нови
Последно съобщение
Вестник СЕГА
Как да си спестим неприятности през зимата?

Зимата винаги е труден сезон за шофьорите. А още по-мъчителен е за тези, които нямат много опит. В студа всеки собственик на автомобил трябва да разреши голям брой проблеми: да избере правилните гуми и да ги постави навреме; да подготви акумулатора или да купи нов, ако се налага; да се погрижи вратите и ключалките да не замръзват и т.н. Често обаче хората сами си правят живота труден през това време на годината. Какво да не се предприема през зимата препоръчват експертите?
 

Не карайте с почти празен резервоар

На първо място, наличието на достатъчно гориво ще ви даде известно успокоение. Особено на онези, които пътуват на дълги разстояния. Ако има гориво, колата ще може да върви, да се отоплява, особено ако се окажете в някакво задръстване заради непочистен път например, и т.н. Но това не е най-важното нещо. Когато горивото в резервоара е малко, кондензът се образува по-интензивно. Под влиянието на ниските температури горивото започва да кристализира. Има риск горивната помпа да излезе от строя. В най-добрия случай нищо в колата няма да се развали, но няма да може да стартирате двигателя. И ще ви се наложи да ходите на работа с обществения транспорт или пеша.



Не мийте често автомобила

Повечето шофьори сигурно са чували този съвет: трябва да измивате от каросерията на колата реагентите, които се поръсват по пътищата през зимата. В противен случай ще пострада боята, ще се появи корозия, а след това и дупки. И изобщо - като цяло всичко ще свърши тъжно. В действителност обаче реагентите не са толкова ужасни, колкото се твърди. Не разяждат боята например. А дори да е така, обикновената автомивка не измива цялата тази химия от каросерията. Опасностите се крият другаде:

1. Горещата вода и парата въздействат сериозно върху студената каросерия. По-вероятно е ръждата да се появи заради честото измиване, отколкото заради реагентите.

2. Замръзване. Ако каросерията не бъде подсушена добре след измиването, тогава влагата ще се промъкне навсякъде и ще замръзне. Особено това се отнася за гумените уплътнения на вратите, а и за ключалките. Така че по-добре не се увличайте по честото миене на колата през зимата. С пукването на пролетта може да го правите и всеки ден, ако искате!
 

Забравете за закритите обществени паркинги

Става въпрос за случаите, когато се налага автомобилът ви да пренощува на някой закрит паркинг, на летището например. Обикновено такива паркинги се характеризират с висока влажност. Там като цяло е топло и влажно. Всичко това обаче има отрицателен ефект върху автомобила. Първо - ръждата се появява много бързо. Второ - вратите и ключалките, наситени с влага, могат да започнат да замръзват. И накрая, имаме предпоставки за рязка промяна в температурата (съответно при влизане или излизане от паркинга) - а това се отразява отрицателно на колата.

 

Не дърпайте ръчната спирачка

Когато трябва да паркирате под наклон, ръчната спирачка е отличен помощник. Проблемът е, че при студено и влажно време в барабана и спирачния диск лесно прониква вода, която така и не изсъхва. Конструкцията на целия механизъм на ръчната спирачка е такъв, че се сваля доста трудно, за да бъде подсушена. Съответно никой не го прави и влагата остава. Затова оставянето на колата на скорост е едно чудесно решение.

Към статията във в. СЕГА
независим експерт

е няма такава дебилна статия ....

дано автора да не си вярва ...

иначе за ръчната е вярно, но в някой държави е задължително (със закон) колата да се оставя паркирана на ръчна спирачка. 

Братя Стругацки

И кои са тия държави?

независим експерт

Дания примерно

dobadoba

Като цяло добри съвети, но със 'Забравете за закритите обществени паркинги' не съм особено съгласен.

Много по-удобно е да палнеш колата и тръгнеш от закрит паркинг, отколкото да я разриваш от преспите.

Ако не са замръзнали ключалките, разбира се.

⚓️