facebook
twitter

Вие сте тук

31 постове / 0 нови
Последно съобщение
Вестник СЕГА
ЕК обяви, че магистралата през Кресна е излишна

Европейската комисия откри, че строителството на скъпа магистрала през Кресненското дефиле всъщност е напълно излишно. Данните и прогнозите за трафика, които България е подала в Брюксел като част от документацията за изграждането на аутобана "Струма", показват, че в този участък от пътя е напълно достатъчно да има обикновено шосе - с по една лента в двете посоки. Това гласи писмо на ЕК, изпратено през октомври до нашето Министерството на транспорта. Писмото бе разпространено в понеделник от евродепутата Радан Кънев. 

От документа се разбира още, че София се е опитала да подведе ЕК за броя на тунелите, виадуктите и мостовете, които трябва да бъдат изградени по магистрала "Струма" в най-трудната й част. Освен това българската страна е подценила вредите от строителството за местните растения и животни, някои от които са изчезващи видове и трябва зорко да бъдат пазени, разкрива кореспонденцията. Говори се и за необяснимо раздуване на разходи. Изграждането на аутобана през дефилето влиза в критична фаза, тъй като заради колосално забавяне проектът най-вероятно няма да бъде завършен в срок и може да се наложи страната ни да върне цялото усвоено еврофинансиране обратно в Брюксел.

В писмото на ЕК се посочва, че България на практика не е обосновала нуждата от изграждане на многолентов скоростен път през Кресненския пролом. Прогнозата на София за този участък, познат и като лот 3.2 от "Струма", е, че през 2030 г. оттам ще минават едва 12 200 автомобила средно в денонощие. За сравнение в най-натоварения пътен участък в България - магистрала "Тракия" между София и Пловдив, за денонощие преминават средно по 42 614 моторни превозни средства, а в пиковия 20 юли трафикът е надхвърлил 67 000 МПС-та, показват данните на АПИ за 2018 г.  По втората по интензивен трафик отсечка  - между София и Ботевград на магистрала "Хемус",  средният поток е 28 230 автомобила на денонощие, при това без тировете, отклонени по обходен маршрут заради ремонтните дейности. Третата по натовареност отсечка е по пътя София - Калотина (бъдещата магистрала "Европа"). Става дума за участъка София - Божурище с 32 877 моторни превозни средства на денонощие средногодишно. Магистрала "Струма" също попада сред по-натоварените, но само в участъка Перник-Долна Диканя, сочат данните на пътната агенция. А през аутобана, който евентуално ще бъде прокаран през Кресна, дори през далечната  2045 г. трафикът ще е под 15 000 МПС-та за денонощие - ако се вярва на прогнозата на АПИ.

Такъв трафик минава за слаб и изобщо не предполага да се обслужва от магистрала. "Този прогнозен трафик е в рамките на капацитета на стандартно единично пътно платно (т.е. 1 лента във всяка посока), пишат експертите на Еврокомисията. В тази връзка те приканват българските власти да преосмислят направения избор за изграждане на магистрала през Кресна, като изтъкват и друга причина за търсене на алтернатива - екологичните ограничения (проектираното трасе през Кресна на практика нагазва в защитената зона "Натура 2000").

Една от най-фрапиращите забележки в писмото от Брюксел е, че има разминавания между проекта на магистралата и придружаващата го оценка за въздействие върху околната среда (ОВОС). Например според проекта ще се строят седем тунела, а в ОВОС фигурират само пет. Мостовете в проекта са с два повече от разгледаните в екооценката. Същите "неточности" са допуснати и при броенето на подлези, надлези, пътни възли и напречни връзки. 

Брюксел има критики и за графика на строителството и финансирането му. Вместо да представи прогноза за напредъка по години, София е записала, че до 2023 г. "финансовото изпълнение" по проекта ще е 41 на сто. ЕК посочва още, че прокарването на високоскоростен път през дефилето ще е с много завои, а това създава риск за увеличаване на катастрофите. Не на последно място са и опасенията за биологичното разнообразие в района. Според Брюксел България подценява бъдещите вреди от строителството и трафика за птици, прилепи, таралежи и др. 

 

РАЗПРИ

Евродепутатът Радан Кънев публикува във Фейсбук писмото на ЕК заради враждебни коментари на премиера Бойко Борисов. Премиерът обвини евродепутата, че пречи на магистралното строителство, като разпространява петиции на "зелените" срещу "Струма".  Кънев обясни, че наистина е придвижил петиция до Европейския парламент, но тя е на хора от Кресна, които се тревожат за бизнеса си. Отдавна се знае, че местните предприемачи се опасяват, че с прокарването на магистрала трафикът и клиентите ще подминават селата им. 

 

Още по темата за магистралите - на стр. 9 

Към статията във в. СЕГА
ловkия

Раданчето сега зелено ? ли е?

ловkия

Брюкселските зелчици явно не са наясно, че този среден денонощен трафик се увеличава в пъти през дългите почивни дни и през лятото.

сталкер пустиняк

Ти остави се, ами през почивните дни и лятото се увеличат и броя на тунелите, подлезите, мостовете и пр. 

 

Например според проекта ще се строят седем тунела, а в ОВОС фигурират само пет. Мостовете в проекта са с два повече от разгледаните в екооценката. Същите "неточности" са допуснати и при броенето на подлези, надлези, пътни възли и напречни връзки. 

Тъмно пиво

Амчи не са. Ама и няма как да са като гербавите калинки са им дали това:

Прогнозата на София за този участък, познат и като лот 3.2 от "Струма", е, че през 2030 г. оттам ще минават едва 12 200 автомобила средно в денонощие.

 10 години ГЕРБ - 10 години безкраен срам за България!

Хулиган

Като оставиш калинките да пишат обяснителните писма, това се получава...

http://www.drago.info/index.php/2017/12/29/kak-nau...

mi6osp.

13 000 лв. за ЕДИН МИЛИМЕТЪР СКОРОСТЕН ПЪТ.

Ако нашите не бяхо пробвали да откраднат толкова много, ЕК изобщо нямаше да забележи магистрала Струма.

mick

Големият тунел беше  доста по-скъп.

Антей

 

Ами докато тука си се дърляме по български

 

китайците наистина ще построят автомагистрала

Солун - Скопие - Белград - Будапеща!

 

Те така и гърците финансираха Виа Егнатия

Солун - Истанбул,

докато тука еколозите пазеха тисовите дървета

през Кресненското дефиле.

 

Сега пък и жителите на Кресна оставали без препитание и

затова нямало да строим магистрала.

 

Хайде холан, глупости на търкалета!

 

Значи жителите, хем са против магистралата,

хем протестират срещу интензивния трафик

през града им.

 

Иначе за изчисленията - ше ги оправят.

 

Интензитета определено не е 12 200,

особено след пускането на Дунав-мост 2

през който минава трасето на 

еврокоридор №4 Дрезден - Солун.. и прочие.

 

Но и този проект като всичко друго - по български

нечистоплътно от завист, алчност и глупост

все да се делим на наши и ваши....

 

☝️

 

 

Сицилианецът
снимка на Сицилианецът

Ам ся? Обещаните  комисиони взети даже?

subject

Така де .. най-смъртоносната отсечка за зелените паразити е просто бизнес и рекет.

Държавата ще я построи тази отсечка въпреки ЕС. Чак толкова бедни не сме. Кънев и зелените рекетьори обаче трябва да бъдат ежедневно показвани публично с всичките им простотии по темата.

Ад мин

Калинкищини и безхаберие струи на талази от АПИ и МРРБ.

 

"По втората по интензивен трафик отсечка  - между София и Ботевград на магистрала "Хемус",  средният поток е 28 230 автомобила на денонощие" - това далеч не е вярно. Втората по интензитет отсечка в България е между София и Перник през Владая - 33 000 автомобила средно в денонощие.

bay Dragan

Хайде де ! Те ще Ми режат живо месо !

майор

Е, най-сетне някой да разбере, па и да каже  истината.

Дефилето е 15 километра, изминаващи се за 10-15 минути в най-натоварения трафик.

Но нали трябва да се гепат едни пари.

Hasta la vista

Майоре, някои го минават за толкова и заминават, но други остават завинаги там...И не са един или двама...всяка година...

майор

Това зависи в голяма степен от задкормилните устройства.

По магистралите Му стават не по-малко катастрофи

mick

Слагат по една мантинела по средата, няколко отбивки където да пропускат бавните колоната зад тях и готово. Ако пък направят и места за изпреварване - друго не трябва.

аиг3

Сигурен ли си за Дунав мост 2 и коридор 4. Защото, за да стигнат до магистралата МУ Струма, която я няма още тировете от Западна Европа трябва да минат през това дето се нарича пътища във видинско и Северозапада. И тъкмо местните хора протестираха искайки читави пътища и за тях, а не магистрала, която да захранва беломорието с туристи. А магистрала от Видин до София ще чакаме сигурно поне половин век.

Justinian2
снимка на Justinian2

ЕК посегна на най-свидното МУ ! Срамота !?

полк. дървингов
снимка на полк. дървингов

...на нищо не са посегнали, туриха Му го, топъл, топъл ... отмъщението на РаданКъ...

Luckbox

Ся, факт е, че по празници и летните ваканции е мазало в района на Кресна. 

Обаче, колко дни в годината е това? 10? 20? 50? Магистрала не се строи, за да се обслужват основно летовници. Магистрала се строи когато има ''бизнес'' трафик, не само ''туристически''. Който е минавал през Кресна извън пиковите празнични дни (Великден, майските празници, няколко летни уикенда), знае, че там трафик почти няма. 

майор

?

Интервал

Говори се и за необяснимо раздуване на разходи. ?
Докато само се говори, и докато им е необяснимо, "раздуване" ще продължава да има. Световна мистерия някаква.

Туткалчев
снимка на Туткалчев

Който е минавал през Кресна извън пиковите празнични дни (Великден, майските празници, няколко летни уикенда), знае, че там трафик почти няма. 

 

Минах оттам и в двете посоки в два поредни дни преди месец, в съвсем нормални работни дни.

И в двете посоки вървяха плътни безкрайни колони. 

В празничен ден, особено през лятото, изобщо не бих тръгнал оттам.

Сицилианецът
снимка на Сицилианецът

Те /той едно околовръстно не могат и няма да построят..там кво  искат 1,5 милярда евро  обещетения  от расклона з а Бояна и гьола на Суходол...земи които са били изклщчително за разширение  сега има складове  и бараки демек усвоени и претенции за милиони Евро  Обезщетения   я пак за Кресна? кви еколози? Оня миндил дето стана на буца екстремент правейки се на  алпинист , го бутна кола  там на пътя  доста подпийнал захлебваше  като псевдо еколог.

Утринен зов

Да се твърди, че няма нужда от магистрала през Кресна е върховна проява на идиотизъм. Защото от Кулата до Кресна вече има, скоро и от София до началото на дефилето ще има навсякъде магистрала. И какво става при натоварен трафик? Преди около  2 месеца, след Струмяни, чаках над  2 часа (пълзейки около 100 метра на 5 минути) за да вляза в Кресна и през цялото време си мислех, че има някаква тежка катастрофа. Нанайци. Тапа заради рязката промяна на пропусквателната способност. И зелените талибани искат това да стане норма?

Тъмно пиво

Да ти кажа - по-добре зелени талибани отколкото гербави глигани.

вила

Добре е Европейската комисия да чете решението на българския съд за да знаеш с какъв човек си има работа, начело е  единс присъда  лъжец

rodopska_gaida

Някой може ли да ми обясни за чий хикс се харчат толкова много пари за магистрала, чието единствено стратегическо предназначение е бързото стигане до Гърция на Софиянци?

За кражбата е ясно. Но може да се краде и от Русе - Велико Търново, например

Сицилианецът
снимка на Сицилианецът

На кадрото е видно  ненужния тунел 

имаше кадри как се поставят тръби и облицовки и после се зариват отгоре с пръст  ❗️

wreckage
снимка на wreckage

?