Медия без
политическа реклама

Фейк бюлетин

Разплакване на майки в академичен стил

Хроника на вандализма през вековете

Шарж: Алла и Чавдар Георгиеви

Рано сутринта Бачо Валери се закани да се справи поне частично с протестния натиск, като започне борба за изтласкване на майките. 
„Все отнякъде трябва да се почне – изрази бойна готовност Бачо. – Тия кресливи псевдомайки не са пък чак толкова страшни, аз съм готов да ги поразбутам като бабички на граница. Защото те минаха всякакви граници, съгласете се. Трябва да се действа по-решително. Аз съм показал в политическата си кариера, че не съм от страхливите. Ангелкова надвих, а тия майки също няма да ме стреснат!” – надъхва се Бачо В. 
Симеонов призна, че се е поровил в Историята и е намерил в нейните пожълтели страници много категорически императиви, които мотивират поведението и политическата му тактика.
Ето какво разказа Бачо Валери ексклузивно и само за нашия Фейк бюлетин:
„Знам, че много хора ще определят идеите ми за борба с кресливите майки като неджентълменски и грубиянски. Но аз ще ви разкажа нещичко от европейската История, за да ме разберете по-добре. 
Навремето, къде пети век, сиреч преди много столетия, по южна Испания шетало едно германско племе на име вандали. Те имали своя примитивна култура и въпреки варварския си характер явно имали своето значение, защото Историята ги е проследила покрай Великото преселение на народите. Тия германски вандали заедно с аланите прескочили Пиренеите и разгонили фамилията на римляните в Испания. След тях обаче дошли вестготите и на свой ред изпъдили вандалите, които се изнизали към северна Африка, където превзели Картаген и основали свое вандалско-аланско царство. 
Базирани в Африка, те продължавали да ръчкат с бастуна близката Европа, като най-голямото им геройство било плячкосването на Рим през 455 г. Тогава и възникнало нарицателното понятие вандализъм - толкова били хищни вандалите при разграбването! Макар че, допълва Историята, при разграбването на Рим от вандалите убийствата и изнасилванията били относително малко по тогавашните стандарти. Можели са, дето се вика, още майки да поразплачат, но се въздържали. 
После обаче следите на вандалите в Историята се губят - разтурили им седянката в Африка, разпилели се насам-натам, претопили се и зачезнали.
От вандалите в Европа останало само нарицателното. И днес използваме понятието „вандализъм”, без да знаем какво се е случило с бащите на вандализма. Някои историци през вековете са твърдели сегиз-тогиз, че славяните на Балканите всъщност били същите тия вандали, но това е малко или много спекулация, аз го приемам само частично. 
Сега внимавайте, ще ви изложа моята историческа теза, много е сложно! 
Аз мисля, че тия вандали, когато им станало напечено в Африка и се изплъзнали от историческия поглед, сигурно са се завъртели и на Балканите, за да участват в създаването на българската държава заедно със славяни, прабългари, траки, македонци и други подобни. 
Защо?
Обърнете внимание, че думата „българин” гърците от завист са я превърнали във вулгарос - „вулгарен”. В друг век пък Волтер по някакви си свои съображения, когато пише за прусите, ги нарича „българи” и ги описва като едри, космати, страшни, брутални и вандалстващи типове. 
Самият Бисмарк пък съвсем на своя глава нарича българите „прусаците на Балканите”. 
И ето, като прелистих така подробно пожълтелите страници на Историята, стигнах до извода, че вандализмът, вулгарното поведение и разплакването на майки са част от генетичния код на българщината. Не бива да се срамуваме от това, както и самият министър-председател и мой коалиционен партньор не се срамува от вулгарни прояви с елементи на позитивизъм.
Премиерът, разбира се, действа интуитивно, той няма време като мен да прочете Историята, но аз го уважавам тъкмо за тая интуитивност, пък Историята мога и аз да му я разкажа в свободна минута. 
Между другото, бих разказал и на читателите на вашия Фейк бюлетин някое и друго историческо фактче.
Може би ще се изненадате, но в Астурия има много рудници и тя е нещо като испански Донбас. Аз вече я наричам Разтурия..."
Тук монологът на Бачо Валери премина в стил "индустриален и сепаративен мистицизъм", но какво ни каза той за Астурия, ще научите в някое от следващите издания на нашата честна и безкомпромисна рубрика.