facebook
twitter

Вие сте тук

7 постове / 0 нови
Последно съобщение
Вестник СЕГА
Пътната агенция покани БСП да помогне с експерти по асфалта

Пътната агенция откликна по удивителен начин на искането на БСП за независима експертиза, която да установи какво е състоянието и качеството на настилките по най-важните шосета в страната - автомагистралите "Тракия", Хемус", "Струма" и "Марица", Околовръстния път на София и на пътя Видин-Кулата. Вместо бързо да възложи проверката на лицензирана европейска лаборатория, Агенция "Пътна инфраструктура" изпрати във вторник писмо до социалистите, с което ги кани да излъчат експерти за включване в работна група, която да "търси решения".  В писмото на АПИ се твърди, че в българската нормативна база не пишело как се взимат проби от вече направени пътища.

В началото на ноември група червени депутати, начело с Елена Йончева, внесоха в АПИ конкретно искане да се  вземат проби от изброените шосета и те да бъдат изследвани в чужбина, за да няма съмнения за подправяне и преиначаване на резултатите. Те дори предложиха да осигурят необходимите средства, стига пътната агенция да даде разрешение за извършване на такава външна експертиза. "Нашето искане не дискредитира българските строители. Ние искаме да получим отговор краде ли се от българските магистрали. Състоянието на пътищата е видно за всеки от нас и без техническа експертиза", обясни тогава Елена Йончева.

Цял месец отне на АПИ да измъдри отговор. В бюрократичното (меко казано) писмо до социалистите ръководената от инж. Светослав Глосов агенция посочва, че "разписаните процедури в нормативните актове се отнасят за етапа на строителство на пътната инфраструктура, а след въвеждането на обектите в експлоатация не е предвиден ред, по който да бъдат изпълнявани изследвания на вече готовите пътни обекти. Предвид широкия обществен интерес, както и политизирането на въпроса, АПИ предлага на ПГ „БСП за България“ да излъчи работна група от пътни експерти, с която представителите на Агенция „Пътна инфраструктура“ да потърсят варианти за експертни и технически решения, съответстващи на законовите рамки, подписаните договори за безвъзмездна финансова помощ и на международния опит.

В отговора се посочва още, че "евентуалното съгласие за експертиза е необходимо да бъде предшествано от уточняване на вида изследване, точно на кой метър от участъка ще бъде извършено, при какви мерки за безопасност, при какви условия и от кого".

Темата за качеството на асфалта стана особено болезнена след жестоката катастрофа при Своге. Тогава се разбра, че строителната фирма, ремонтирала шосето, е "проверявала" в собствената си лаборатория качеството на полаганата асфалтова смес.

РЕАКЦИИ

Отговорът на АПИ за проверка на строителството на някои отсечки от магистралите е опит да ни се хвърли прах в очите и да се „замете“ случаят, обяви вчера лидерът на БСП Корнелия Нинова. „В отговора се твърди, че такива проверки могат да се правят само в процеса на строителството, но не и когато пътят е приключен. За нас е неприемливо и твърдението, че такива проверки трябва да се правят от лаборатории, посочени от изпълнителя. Това означава строителят да проверява сам себе си, което не може да гарантира обективност на изследването“, смята Нинова. Елена Йончева пък цитира част от доклад на Държавния департамент на САЩ за инвестиционния климат, в който се казва, че „корупцията в България е ендемична и е свързана с големите инфраструктурни проекти“. Тя също подчерта, че няма законова пречка да бъде извършена независима техническа експертиза на строителството и ремонта на магистралите.

Към статията във в. СЕГА
Дежурния

Това което е цитирано като отговор на АПИ си звучи съвсем нормално. Няма такова нещо като "качество на пътя", има състояние, състав на асфалтова смес, основа, отводняване... Разумно е да се уточни какво да се проверява и къде. Например състоянието на пътищата трябва редовно да се проверява от АПИ и да се документира. Сигурно има възможност докладите да се прегледат от пътните експерти на БСП и да си кажат мнението. Лаборатории могат да определят разни параметри на проби, от асфалт или други неща, като също трябва да се знае предварително какво и от къде.

Ако се изчисти от политиканстване, идеята за проверка на пътищата не е лоша.

маргаритка2

☺️

Политизиране е точно "пътни експерти на БСП".

Ще вземе да се преориентира някой експерт към друга партия и айде пак трябва  нова експертиза!

 

wreckage
снимка на wreckage

В писмото на АПИ се твърди, че в българската нормативна база не пишело как се взимат проби от вече направени пътища.

пак добре, щото можеха да заявят, че ено куче им е флезло ф офиса и е изяло баш таа страница од българската нормативна база, фкоято е пишело как се взимат проби от вече направени пътища.

Дежурния

Политизиране е точно "пътни експерти на БСП".

Ще вземе да се преориентира някой експерт към друга партия и айде пак трябва  нова експертиза!

Доста нежно намекват, че "изследване на качеството на пътя от лицензирана европейска лаборатория" (цитиране по смисъл) е откровено аматьорско описание за пред широка публика, а не за вършене на работа. Въпреки неадекватната представа как да стане, идеята не е за пренебрегване. В епохата на интернет понякога лесно се намира какво наистина са казали, а не какво е преразказано.

http://www.api.bg/files/6815/4393/7602/pismo_BSP.pdf

 

wreckage
снимка на wreckage

В епохата на интернет понякога лесно се намира какво наистина са казали, а не какво е преразказано.

из писмото:

 

"Тук Ви обръщаме внимание, че цялата процедура, която касае взимането на проби и тяхното лабораторно изследване, е регламентирана в закон, но извършването на такава контролна дейност се отнася единствено и само към етапа на строителство. След подписването на акт Образец 15 и въвеждането на обекта в експлоатация с акт Образец 16 законът, било то ЗУТ  или ЗП, както и подзаконовите нормативни актове не предвиждат правен ред, по който да бъдат изпълнявани изследвания на вече готов пътен обект."

 

 обаче

 

"Дефицитът на законодателно решение по описания въпрос не въвежда абсолютна забрана за провеждането на изпитване."

 

кертик
снимка на кертик

И защо точно от БСП? Що за цирк?