facebook
twitter

Вие сте тук

1 пост / 0 нови
Вестник СЕГА
Нов вид телевизия вкарва зрителите на игрището

Началото на полуфиналните плейофи в двете конференции на НБА даде старт на истинска революция в телевизионните излъчвания. Зрителите, които гледат мачовете чрез NBA League Pass, вече могат да избират един от четири режима: класическа транслация, "Играч" (player mode), "Треньор" (coach mode) и "Талисман" (mascot mode). Трите нови начина са реализирани чрез технологията за допълнена реалност, която напълно променя възприятията за баскетболната игра.

В режим "Играч" зрителят вижда на екрана как над главата на атакуващите баскетболисти се появяват техните имена, както и проценти, показващи вероятността от резултатно продължение на тяхното действие. Тези проценти се пресмятат от програмата, изхождайки от моментната позиция на баскетболиста на терена, от играча, който го пази, и от индивидуалните статистики на двамата.

При "Треньор" пък с помощта на стрелки пред зрителите биват показвани комбинациите, които разиграват тимовете на терена. Това принуждава зрителя да обърне внимание не само на баскетболиста с топката, но и на движението и местоположението на съотборниците му. И тогава му става ясно, че играчите не просто тичат насам-натам.

Най-полезното за зрителите е, че след резултатно действие (кош, спечелена борба, асистенция, нарушение) над главата на баскетболиста, който го е направил, светва актуалната му статистика за мача.

На фона на първите две нововъведения режимът "Талисман" добавя визуални ефекти и превръща предаването в безкрайна комиксова история. Например след падане на топката в коша в таблото се забива мълния, на терена излита талисманът на съответния отбор, а зрителите по трибуните изведнъж се оказват с огромни ръкавици, с които аплодират - истинска лудница!

 

Кой измисли всичко това?

 

Всъщност новите три телевизионни режима бяха достъпни в редовния сезон само за мачовете на "Лос Анджелис Клипърс". Преди началото му Стив Билмър (бившият генерален директор на "Майкрософт", а сега собственик на тима) представи официално системата CourtVision само за абонатите на Fox Sports Prime Ticket, която и направи достъпни тези функции. Разработката е на екипа на фирмата Second Spectrum, в която инвеститор и наблюдател в съвета на директорите е именно Балмър.

"Моя стара мечта бе да използвам технология, която да изменя начина, по който гледаме спорта на екран - заяви Балмър при представянето на системата. - "Клипърс" жадува да измени представата на феновете за това какво означава да гледаш спорт, благодарение на нашата най-нова технология за транслация. След като купих "Клипърс" се срещнах с екипа на Second Spectrum и му обясних своите виждания. Хората ме разбраха и успяха да въплътят моите идеи в реалност. Технологията за визуализация в реално време, както и използването на много повече данни, са невероятни придобивки".

През есента на 2017 г., когато CourtVision все още разработва идеята, изоставането на системата спрямо реалното развитие на мача е било 45 минути. В първата публична версия, която стана достъпна за абонатите на Fox Sports Prime Ticket в началото на сезона, забавянето вече бе само 2 минути. А в хода на сезона програмистите успяха да намалят това време с още 10-15 секунди. По думите на Балмър те ще подобряват системата, докато изоставането от действията в мачовете не стане 15-20 секунди, колкото всъщност е и при традиционните телевизионни предавания.

Интересна подробност е, че независимо от това къде Стивън Балмър спечели своите милиарди, данните за CourtVision се обработват в облака Amazon Web Services. Същевременно аналогичен сервиз поддържа и "Майкрософт". По този повод Балмър разказва, че е разговарял с шефа на Second Spectrum, но по никакъв начин не се е опитвал да му повлияе върху решението да си сътрудничат с "Амазон". 

Според прогнозата на собственика на "Лос Анджелис Клипърс" системите от типа CourtVision могат да станат напълно нормални за тв зрителите до 5 години. До тогава пренасянето в бъдещето на телевизионните спортни предавания може да стане срещу само 5 долара на мач, чрез абониране на официалния сайт на НБА.

Към статията във в. СЕГА
×