facebook
twitter

Вие сте тук

2 постове / 0 нови
Последно съобщение
Вестник СЕГА
Mercedes запълни още една ниша с достъпен кросоувър

Една от основните премиери на Mercedes-Benz за тази година е на нов кросоувър, който трябва да заеме място между най-малкия SUV на марката - GLA, и по-големия - GLC. Логично новият автомобил се казва GLB, а още преди да бъде показан официално, мнозина вече го сравниха с легендарната G-Class.

Любопитното е, че германците засега представят само концептуална версия на кросоувъра, но дават да се разбере, че тя е почти готова за серийно производство. Новият модел е получил 3 реда седалки и ще предлага впечатляващи способности за придвижване по тежък терен.

Всъщност приликите с G-Class не идват само от името (сега всички SUV модели на марката имат G в названията си). Бъдещият GLB има същият грубоват и ръбест дизайн, но също така и голяма решетка на радиатора, допълнителни светодиодни прожектори на покрива и 17-цолови джанти с всъдеходни гуми.

Салонът е типичен за най-луксозните модели на германския производител, като се залага на комбинация кожа и дърво, удобни седалки и красива мултимедийна система. На последния ред има 2 места, които се прибират в пода и образуват огромно място за багаж. Вторият ред седалки пък може да се мести, което още увеличава вместимостта на багажника.

Засега GLB разполага само с един двигател - бензинов с 4 цилиндъра, развиващ мощност от 224 к.с. и максимален въртящ момент от 350 Nm. Моторът работи в комбинация с трансмисия с два съединителя 8G-DCT. Дизеловата версия ще получи агрегат с работен обем 1,5 литра. Предвижда се и „напомпана” модификация GLB35, която ще се задвижва от 2,0-литров турбодвигател, но вече с 300 к.с. и 400 Nm, разработен от AMG. Не се изключва възможността този вариант да бъде оборудван с аналогичния мотор AMG45 с 400 коня.

Има и система за задвижване на четирите колела (традиционната за компанията 4Matic), която работи непрекъснато. В обичаен режим на движение - например на сух асфалт, на предната ос се прехвърлят 80%, а при спортен - 70%. Ако се блокира междуосният диференциал, разпределението към двете оси е 50:50.

На по-късен етап е предвидено да се появи напълно електрическа версия EQ B, която в допълнение към електрическия двигател ще получи и по-аеродинамична ефективна каросерия. Автономният пробег на този кросоувър само с едно зареждане трябва да бъде най-малко 500 км. Това ще стане благодарение на батерия с капацитет 60 kW/h. В техническо отношение Mercedes-Benz EQ B ще бъде унифициран с по-големия Mercedes-Benz EQ C, показан през 2018 г.

Както и всеки нов модел на производителя от Щутгарт, така и бъдещият GLB ще получи най-модерните системи за безопасност и асистенти на водача. Сред тях ще бъдат адаптивен круиз контрол, система за следене на лентата на движение, система за разпознаване на пътните знаци, адаптивно окачване, информационно-развлекателна и мултимедийната система MBUX, която се управлява с жестове или с гласови команди, както и много други.

Засега от компанията не посочват конкретни срокове за излизането на пазара на серийната версия на GLB. Предполага се, че тя ще бъде представена по време на автосалона във Франкфурт през есента, а производството и продажбите ще започнат в началото на 2020 г. Цените на модела ще стартират от 35 000 евро за базовата версия.

Към статията във в. СЕГА
BAi BAi

Така и не си наеха читави дизайнери. Не знам кой ги купува тези грозотии. И е крайно време да запълнят нишата при електромобилите, а не да произвеждат динозаври. 

×