:: Добре дошъл CommonCrawl [Bot] (Бот)
Путин: Русия ще анализира изводите на следователите за падналия малайзийски „Боинг”
Говорили за Скрипал, Сирия, международните отношения
Стоим много добре на външната сцена, твърди вицепремиерът Екатерина Захариева
Новият директор на космическата агенция е бившият вицепремиер Дмитрий Рогозин
Бившият кмет на Трън, ударил дете с джипа си - оправдан
СТАТИСТИКИ
Общо 381,953,578
Активни 1,256
Страници 91,358
За един ден 1,302,066

Бойко Кръстанов изнемогва между "два бряга"

"Петел" е за силата на чувствата, търсещи излаз в традиционна и нетрадиционна посока
Снимки: Гергана Дамянова
"За мен жените са нещо като вода, когато ми се пие бира", изповядва героят на Бойко Кръстанов.
Премиера: Младежки театър "Николай Бинев"

Режисьор: Стайко Мурджев



Стайко Мурджев, който заедно с Галин Стоев и Явор Гърдев бе номиниран преди дни за наградата "Икар" за най-добър режисьор, посреща публиката на най-новата си постановка. Става дума за спектакъла "Петел", създаден по пиесата Cock на добилия популярност млад британец Майк Бартлет. Отличена е с "Лорънс Оливие" и за пръв път се реализира у нас. Премиерата се състоя в края на миналата седмица в Младежки театър "Николай Бинев". Както и в Papas in motion - друго актуално заглавие от столичния афиш (НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов"), водещата тема в трагикомедията е свързана с вътрешните лутания на човека, изпитващ влечение към представителите на същия пол.

Изчистената сценография, дело на Марина Райчинова, представлява осветен кръг. Асоциираме го с дансинг заради игровия елемент, включващ хореография и пластика, специалист по които е Станислав Генадиев. "Игрови" е и в преносния смисъл. Самият Джон, главният герой (Бойко Кръстанов), иронично оприличава случващото се на популярната игра "Истината или се осмеляваш".

Напомня ни също на боксов ринг, в чиито очертания с настървение воюват за любовта на Джон млада жена (Рая Пеева) и хомосексуалист, с когото е имал 7-годишна връзка. В образа на въпросния поредна силна роля прави носителят на "Аскеер" за изгряваща звезда Александър Хаджиангелов.

Не на последно място, в сценичното оформление съзираме далечна препратка към древната история за кавказкия тебеширен кръг. Особено в епизода, когато в идеалния му център е застанал Джон, а от двете му страни са другите двама участници в нестандартния любовен триъгълник, готови сякаш да го разкъсат. Акцентът в пиесата обаче не е върху външния конфликт, а върху вътрешната борба, която се води у Джон, изживяващ опустошаваща го криза на личността. "Сякаш си неоцветена картинка", така вижда психологическия му профил сексапилната му приятелка, твърдо решена да го вкара в "правия път".

Кулминацията е вечерята, организирана в дома на неназования персонаж на Александър Хаджиангелов, когато в ролята на "арбитър" се появява баща му (Михаил Билалов). Внушението за шума от храненето, който успява да заглуши всичко, се подсилва от друг важен щрих в сценографията. Това е ексцентричното осветително тяло, сглобено от парчета от счупени чинии и чаши - символна проекция на отломките от разбити сърца, каквито са последиците от съдбовната вечеря.

Следващите представления се играят на 21 февруари, а също и на 15 и 28 март.

----

* Спектакълът не се препоръчва за лица под 16 години.

 -----
7
1006
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
7
 Видими 
13 Февруари 2018 06:11
Почна се отвсякъде...
И колко души в България се интересуват и ще съпреживяват на “лутанията“ на изпитващите “влечение към представителите на същия пол“?
Свършиха се социалните пиеси ли? Поне “Опера за три гроша“ не могат ли да представят? Всъщност едва ли могат - нужни са наистина много талантливи актьори и режисьори, а не пеперудки, подскачащи след политкоректните моди на деня. Които моди обаче видимо носят награди.
13 Февруари 2018 09:18
Почна се отвсякъде...


Всъщност още от 2010 г. С "Монолози на/за вагината":

Тази забележителна книга е гореща и влажна. Скандална, провокативна, болезнено истинна. Тя е уникално събитие за българския театър,
защото постановката „Монолози за вагината” се играе над десет сезона,
а залите са винаги пълни.
Тя е уникално събитие за световния книжен пазар, защото тиражите й се измерват със седемцифрени числа.
Но тя е предимно гореща и влажна, като сълзите от радостта на признатата лесбийска любов, като сълзите от болка по време на тайнството Раждане, като сълзите от унижението при групово изнасилване.
В ръцете ви е горещото пулсиращо второ сърце на Жената. Разлиствайте с внимание и нежност.

Ева Енслър е световноизвестен автор на бестселъри и признат драматург, чиито произведения за сцена включват „Монолози за вагината”, „Необходими мишени” и „Доброто тяло”. Тя е автор и на „Най-сетне несигурност”, политически мемоар. Енслър е основателката на V-Day (vday.org), световно движение за прекратяване на насилието над жени и момичета. През последното десетилетие движението V-Day е събрало повече от 70 милиона долара за местни групи в различни страни, които работят за прекратяване на насилието над жени и момичета по целия свят. Най-новата й книга – „Аз съм емоционално създание”, се радва на още по-голяма популярност.

Пиесите на Ева Енслър – „Монолози за вагината” и „Доброто тяло”, са поставени на сцена в Театър 199 „Валентин Стойчев” в София. „Монолози за вагината” в изпълнение на Цветана Манева, Снежина Петрова и Вяра Коларова се играе с огромен успех вече десет сезона.
* Номинация „Аскер” 2001 на Снежина Петрова
* Номинация „Аскер” 2001 на Галин Стоев за режисура
* Награда за женска роля на трите актриси на театралния фестивал в Благоевград 2001
* Над 200 представления в Театър 199 „Валентин Стойчев”
13 Февруари 2018 11:21
Омайникът Карфиолио Стайков, който заедно с Гугулин Стоев и Явор Тесноогърдев бе номиниран преди дни за награда "Икар" за най-добър режисьор, зарадва публиката с най-новата си постановка. Тя е посветена на игривите февруарски празници. Става дума за спектакъла "Дискретният чар на ануса", създаден по пиесата Culus на добилия популярност млад британец Бартлет Юмер-Хартли. Отличена е с "Лорънс Оливие" и за пръв път се реализира у нас. Приятната тръпка започва още от автора - по баща той е жена от Анадола, а по майка е мъж от Стафордшър‎. Тази странна особеност още от детските години изостря неговата чувствителност и предпоставя интересите му към най-дълбинните пластове на човешката психика. Премиерата се състоя в края на миналата седмица в театър 199. Както и в няколко други актуални заглавия от столичния афиш, водещата тема в трагикомедията е свързана с вътрешните лутания и външното абсолютно изгубване на човека, изпитващ непрестанно влечение към официалните представители на всички полове.

За изчистване на сценография се е погрижила Кончита Райчинова. Знаем, че в тези си начинания тя винаги разчита на еко и био препарати. В случая сцената блести с аптекарска чистота и представлява нищо повече от един матово осветен кръг. Асоциираме го с кръг, чието лице в края на спектакъла зрителите сами ще могат да изчислят. Хореографията е пестелива и с нея отлично се е справил Холостомер Генадиев - инструктор по конна езда. Очертаният от прожектора кръг и хореографията напомнят странен дансинг, на който единствено танцуващ се оказва конят Кабиюк - гост артист от конна база Аспарух.

Действието се развива изцяло в каруца, от която през целия спектакъл тримата герои не слизат. Главният герой Нконо (чаровникът Иван Юруков) започва да търси себе си. След като три години не се намира, той си купува кон и каруца. В нея Нконо посреща гостите си - млада жена (Рая Пеева) бореща се за любовта му и хомосексуалист, с когото е имал 7-годишна топла връзка. В образа на въпросния поредна силна роля прави носителят на "Дупеер" за изгряваща звезда Алекзандер Хаджиоланович. Действието се развива с ленива блаженост. За героите няма теми табу. Диалозите им са бавни и странни. В тях те използват остроумно дори своите вагини и анали. Кулминацията настъпва, когато към тях се присъединява бащата на неназования персонаж (Билял Мюмюнов) и конят Кабиюк. В каруцата е сервирано еко сено, което се услажда на всички. Шумът от хрупането му и откровените подпръцвания глушат всичко и се превръщат в контрапункт на вербалното. Спектакълът е с отворен финал - вечерята не престава 8 минути. Светлината започва бавно да се топи, Кабиюк танцува полка, другите персонажи тъпчат сено във всичките си телесни отверстия. Накрая цялата зала потъва в мрак, така че публиката я напуска лутайки се.

Следващите представления се играят на 21 февруари, а също и на 15 и 28 март.
13 Февруари 2018 12:33

Звън, безсърдечен си!

13 Февруари 2018 17:36
Уважаеми Звън, имате поща от мен. Ако имейлът ви е активен.

МБ
13 Февруари 2018 18:01
"Cock" само е доста пестеливо, лаконично наименование, което англичанчето си е турило на творбата, с която се опитало нещо катоконкуренцийка да спретне на творбата за вагиналните монолози! Можеше да я нарече "(слово)Излиянията на COCK-а ми"! Слушах ги вчера по БНР-то и режисьорчето, и актьорчето, раздуваха пред някаква възторжена радио-деятелка! Нема да ги гледам!
13 Февруари 2018 18:15
Звън,

Действието се развива изцяло в каруца, от която през целия спектакъл тримата герои не слизат


Като прочетох, че не слизат си рекох, че сигурно случаят им е аналогичен на оня, дето Вуте и Пена тръгнали с каруцата селскостопанската си продукция да реализират на софийския пазар! Затъркаляла се каруцата по макадама към Софията, и след не много време Пена рекла на Вуте: Вуте, цуни ма бе! Цунал я той и пак в пътя се загледал, ПТП да не се предизвика... Обаче след малко Пена пак: Цуни ме пак, бе Вуте! Тоя път той първо я огледал внимателно, после и под нея погледнал, па й рекъл: Ей, Пено, я да ставаш веднага от краставиците, и да седнеш връз спанако!



Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД