:: Добре дошъл CommonCrawl [Bot] (Бот)
Еколози проведоха контрамитинг в София
Същия процент анкетирани харесват визитата на Борисов в Саудитска Арабия
Проектът за забрана на фосфатните добавки не получи мнозинство
Никой не му обяснявал защо за авиацията отишла такава огромна сума /СТЕНОГРАМА/
Председателят на Еврокомисията е заподозрян във фалшификации и незаконно подслушване
СТАТИСТИКИ
Общо 360,237,336
Активни 1,094
Страници 153,328
За един ден 1,302,066

Храни куче да ти разсипе семейството

Известен повече като режисьор експериментатор, Марий Росен се доказва и в „баналния” жанр на класическата комедия
Снимки: Симон Варсано
Свещеното оръдие на Райнер (вляво) "стреля само с халосни патрони".
Премиера в театър "София": "Алонсо"

Участват: Стефания Колева, Ириней Константинов и други



Мексиканско голо куче, представител на породата "Шолоицкуинтли", е главното действащо лице в премиерния спектакъл на театър "София" - "Алонсо". Режисьор на пиесата на Щефан Фьогел, един от най-известните немскоезични драматурзи, която се поставя за пръв път у нас, е Марий Росен. И докато съвсем наскоро на сцената на "Сфумато" излезе истински домашен любимец ("Февруари" на Ованес Торосян), в случая Алонсо е по-скоро интерактивно куче, визуализирано посредством видео. При това донякъде в противоречие с авторовата ремарка животното да не се появява на сцената, защото би отвлякло вниманието на публиката от всичко друго. Лично обаче Щефан Фьогел, който беше в България и присъства на част от репетиционния процес, е адмирирал този и други "трикове", които Марий Росен удачно е привнесъл в пиесата. Например решението му актьорите да се въртят в четирите роли. "В жонглирането с двете семейни двойки видях шанс да изчерпя всички възможни комбинации. Така, доколкото ми позволява сюжетът, разказвам каквото знам за хората от средната класа и за личните им взаимоотношения", обясни режисьорът на пресконференция за журналисти. Затова за зрителя решаващо значение имат костюмите, дело на Петя Боюкова. Без затруднение той може да проследи цялата история, като просто запомни кой как е облечен в първата сцена. Същевременно обаче по този начин въображението ни се отключва, за да открием една или друга надсюжетна връзка. Оттам насетне спектакълът следва характерната за класическата комедия структура. Психологическият реализъм преминава в гротеска, за да илюстрира разпада на семейството и на приятелските връзки. Паметно е второто действие, когато, спретвайки си сръбска вечеря, героите се впускат в разюздан кючек, жонглирайки на свой ред с глинени съдинки за боб чорба. В ролите аплодираме Лилия Маравиля, Стефания Колева, Ириней Константинов и Пламен Манасиев.

Посредством театрално-игрови прийоми спектакълът третира важни теми, изследвайки главно предпоставките да се изпуснат юздите на семейната колесница. Засяга проблемите за безплодието, за загубата на смисъл, когато отрочето отлети от гнездото, за обсебването на детето от майката и за изневярата като опит да се запълни създалият се вакуум.

Макар да е първата постановка на Марий Росен, предназначена за голяма сцена, с "Алонсо" той се доказва като режисьор, добре познаващ вкуса на публиката и това кои са най-верните източници на пречистващия, оздравителен хумор.

Следващата дата е 26 октомври.

 ----------
382
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД