:: Добре дошъл CommonCrawl [Bot] (Бот)
Атанас Василев шофирал с 1,49 промила алкохол в кръвта
Темата била основно противодействието на тероризма
Там ще се получават и обработват снимки и от държавни, и от частни спътници
Наложило се органите на реда да го събудят
Сирийската армия навлиза в района
Eлена Йончева ще съди Цветан Цветанов за клевета
Съдът допусна гражданските искове въпреки възраженията на адвокатите на Йоан Матев
СТАТИСТИКИ
Общо 369,355,140
Активни 473
Страници 7,016
За един ден 1,302,066

Из записките на бунтаря

Дебютантът Стефан Димитров е уловил полярността на човешката природа
Снимки: Гергана Дамянова
Умният човек изобщо не може сериозно да стане нещо, а нещо става глупакът, прозрял е героят.
Премиера: Столичен куклен театър

Участват: Тигран Торосян и Мила Коларова



Тигран Торосян, когото зрителите познават от лентата "Кецове" и тв сериала "Седем часа разлика", сега се изявява в главната роля в премиерното представление "Записки от подземието" от Ф. М. Достоевски. Постановката, която е съвместна продукция на НАТФИЗ "Кр. Сарафов" и Столичния куклен театър, представлява всъщност дипломния режисьорски спектакъл на младия актьор Стефан Димитров.

В един момент ни се струва, че присъстваме на оne man show, нелишено от елемент на интерактивност. Застанал пред микрофон, централният персонаж ни въвежда в светая светих на своето подземие - обиталище на тялото, но и на духа. Историята му звучи накъсана и изтерзана - сякаш диктувана от черния му дроб, поразен от алкохола. Облъхната е от зловещ мрак, което чувство става още по-осезаемо с изгасването на светлините в салона. Вече чуваме някъде встрани от нас гласа на героя, който крачи задъхан покрай седалките. Неведнъж се обръща персонално към някого от публиката. Изненадва ни с пироефекти или пък неочаквано си разбива бутилка в главата. Дискотечните ритми, които гръмват още в началото, са като че негласна уговорка със зрителите да не приемат твърде на сериозно каквото им се разказва. "Аз, разбира се, се шегувам" - с тези думи увенчава всяка своя изповед героят, който съзнателно гради представата за себе си, че си играе с живота на котка и мишка.

Въпросното оne man show постепенно се разраства в моноспектакъл за бунтарски настроената личност, подлагаща се на безмилостен самоанализ. Тигран Торосян умело демонстрира хамелеонската природа на актьора, пресъздавайки богата палитра от персонажи. Той е в ролята не само на ексцентричния обитател на подземието, но и на всекиго от бившите му съученици и дори на случайно изпречили се на пътя му индивиди, с които се заформя някаква интрига. Впоследствие, когато в живота му най-неочаквано нахлува Лиза, историята помежду им протича като своеобразна едноактна пиеса. В образа на начинаещата проститутка гледаме носителката на наградата "Икар" за куклено изкуство Мила Коларова.

При все че представлението съчетава различни жанрови форми, нямаме усещането за нестройна, халтава композиция. Възприемаме случващото се като несекващото ехо от гласа на героя, чийто бунт срещу неудовлетворяващата го действителност в една по-зряла възраст ескалира в ропот срещу него самия и безплодните му идеали. "Прелистваме" страница по страница записките на онзи субект, дремещ у всекиго у нас, който с нелепо постоянство обича да брои мъките, а миговете на щастие да забравя.

 ---
1104
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД