:: Добре дошъл CommonCrawl [Bot] (Бот)
Всички са били изведени от шофьора, няма пострадали
Според зам.-шефа на ГЕРБ предложенията на държавния глава щели да доведат до излизане от ЕС и НАТО
На съхранение във Федералния резерв са се намирали 220 тона злато на Централната банка
Открити са димни гранати от Солзбъри, Великобритания
Темата е армията и рисковете пред България. На него са и Бойко Борисов, и Цветан Цветанов
СТАТИСТИКИ
Общо 377,018,106
Активни 987
Страници 1,548
За един ден 1,302,066

Балет „Арабеск” чете „Пепеляшка” отново

Премиерният спектакъл на хореографа Мариана Крънчева е по музика на Прокофиев
Снимка: "Арабеск"
Анна Петрова играе феята, чиято пръчица е загубила силата си.
На празника на влюбените Свeти Валентин балет "Арабеск" представя своя версия на най-романтичната приказка - "Пепеляшка". Премиерният спектакъл е на 14 февруари в Музикалния театър. Сценичното произведение е по музика на Прокофиев, хореографията е на Мариана Крънчева, сценографията - на Екатерина Енева. Автор на екстравагантните приказни костюми, които внасят много цвят и вълшебство в спектакъла, е Цветанка Петкова-Стойнова.

"Пепеляшка" на Мариана Крънчева е провокирана от детските спомени на авторката при първата й среща с приказната героиня. Затова в новия си спектакъл тя търси логичен отговор на въпросите, вълнували я като дете - защо обувката е ставала само на Пепеляшка; нима принцът би се оженил за всяко момиче, на което е по мярка пантофката; това ли е предметът, който определя съдбата на една любов... В прочита на "Арабеск" принцът не пожелава Пепеляшка да пробва обувката. Той обиква бедното момиче, което се впечатлява от неговото творчество, а не от блясъка му на принц. Кралското общество, условно наречено от авторката "силиконово", е преекспонирано чрез бутафорни костюми и ситуации. Финалът е изненадващ, както и всичко в тази приказка. Спектакълът противопоставя реалното и въображаемото, живота и изкуството. Динамиката на това противопоставяне е подсилена от мултимедийната визия на Никола Налбантов.

В новата "Пепеляшка" танцът и театралното изкуство са преплетени. Любопитен е изпълненият от актрисата Анна Петрова образ на феята - стара и загубила паметта си жена, която през цялото време се опитва да си спомни и разкаже историята на Пепеляшка, за да върне силата на своята вълшебна пръчица. Тя постоянно обърква разказите си и вмъква герои от други приказки - Баба Яга, Червената шапчица, Пипи Дългото чорапче и др. Това създава много комични ситуации, които ще предизвикат и участието на зрителите в залата. Смесването на приказки и герои е предизвикателство, което цели да направи танцовото представление по-интересно, разбираемо и достъпно за децата. Сценографските решения на Екатерина Енева провокират детското въображение чрез познати символи - тиквата се превръща в автомобил, принцът рисува графити със спрей. Тези препратки към съвременността приближават приказката към днешния свят.

В спектакъла участват танцьорите на балет "Арабеск" Ангелина Гаврилова, Таня Кацарова, Марина Попова, Стефка Табакова, Виктория Петрова, Петя Колева, Андрея Андонова, Мария Касабова, Стефан Вучов, Валери Миленков, Филип Миланов, Ервин Есен, Светлозар Тинев и Чан Тхе Чунг.
Снимка: "Арабеск"
Любовта побеждава и в новата версия на "Пепеляшка".
Снимка: "Арабеск"
Костюмите на Цветанка Петкова-Стойнова внасят вълшебство в спектакъла.
1527
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД